Annons

Canon 28-300/3,5-5,6 L IS USM.....

Produkter
(logga in för att koppla)

JOOO

Aktiv medlem
På semestern stötta jag på en naturfotograf som höll på att ta bilder till sin nästa bok. Han använde sig av en 1DsMk2 (samt en Leica M och en Nikonos) och nästan uteslutande en EF 28-300/3,5-5,6 L IS USM...
Jag blev lite förvånad att ett proffs använde ett +10x zoom och frågade vad han tyckte om bildkvalitén. Naturligtvis tyckte han den var helt OK eftersom han använde den så mycket, han var dock lite skeptisk i början.
Han tyckte även att skjutzoomen var bra då det är lättare att zooma och fokusera manuellt samtidigt.

Jag har inte sett någon tråd om detta objektiv här på FS och undrar om det finns någon som har någon erfarenhet av det och/eller kan hänvisa till något test..?

TIA :)
 
:eek:

Hade för mig att jag kollat recensionerna...
Tack för påpekandet.. :p

Fortfarande intresserad av att läsa ett mer omfattande test tho...
 
Spænnande objektiv det dær!

Sjælv så tycker jag inte om zoomkonstruktionen.
Jag ægde sjælv en 100-400 och kom aldrig øverens med just konstruktionen,,

Jag undrar øver hur 28-300 zoomen står sig i test mot 70-200 (IS) med och utan EF1,4x converter...

Ngn som vet eller har læst ngt om det?

Mvh Niclas,
 
Niclasfoto skrev:

Jag undrar øver hur 28-300 zoomen står sig i test mot 70-200 (IS) med och utan EF1,4x converter...
Har för mig att det inte funkar med converter till 28-300:an...

Skulle gärna vilja se jämförelse på 70-200 ändå...
 
ja, ja var nu inte 100% tydlig heller då;)

28-300 zoomen ær ju rættså dyr (ja båda två) så det ær nog orsak nummer ett før att det tryter med resultat dem två emellan.

Jag sjælv sitter lustande (=behøvande) efter ett zoomobjektiv fræmst før brænnvidderna 100-200mm.. Har svårt att se 28-300 objektivet som ngn konkurent till 70-200 IS, spec på f4 och f5,6.. men vad vet man;)

/MVH Niclas,
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.