Hej!
Jag har inte provat Slr/n men arbetar däremot så gott som dagligen med föregångaren Pro14.
Först du måste köra senaste firmware och senaste verision av PhotoDesk. Det kommer nya uppdateringar med jämna mellanrum och de är väl värda att ta vara på.
Kör man iso under 160 så är brus inget större problem, de nya brusreducerings metoderna är bättre än de gamla. Tar man sedan till vana att reducera det stora kontrastomfånget till en nivå som svarar mot vad många andra kameror har genom att mörka ned i skuggorna försvinner mycket av de brus du kan finna...
Du kör RAW med denna kamera, jpg nej det går bort... Det är framförallt en studiokamera men du kan använda den till annat oxå.
Överexponera gärna litegrann och dra ned i PD ger bättre resultat. Kameran tycker om ljus...
ISO 6, för stillastående föremål, dagsljus 15sek och ND filter lär ge fantastiska resultat...aldrig fotat något som stått stilla så länge så det är bara hörsägen!
PhotoDesk är suverän att jobba i och var en av de stora anledningarna att jag köpte Kodak.
Programmet kräver dock de senaste ver OS och mycket RAM minne för att fungera.
Jag har hos Crimson gjort flera Lambda 50x70 med bra resultat, ett ansiktsporträtt påminner mest om 4x5"... har även gjort bra 70x100.... skärpan finns där.
Slr/n är inte så petigt som min Pro14 men den är kinkig med optiken vissa fungerar andra går bara inte... kan bli en del testande....
Jag kör mest Tamron 28-75 2.8 (tror den heter så)
Jämförde några och den funkade bäst..
Den kan, precis som de flesta mellan och storformats kameror vara tung att lära..men ger bra resultat sedan.. kolla på
http://www.robgalbraith.com/ubbthreads/postlist.php?Cat=&Board=UBB2
där får du bäst och snabbast info om vad som är aktuellt... bla flera av Kodaks tekniker som brukar svara där och flera väldigt duktiga fotografer som jobbar med Kodak.
Om du kollar min profil så finns det några bilder tagna med Kodak...fast bara smått!
å andra sidan...
vill du ha en kamera med hög iso, snabb och användbar till allt, och du inte behöver de stora filerna så köp något annat...
/bertil