ANNONS
Annons

Canon 17-85 lr sigma 18-50

Produkter
(logga in för att koppla)

Lars.L

Aktiv medlem
jag undrar vilken jag ska köpa Canon EF-S 17-85/4,0-5,6 IS USM eller Sigma EX 18-50/2,8 DC Macro for Canon
är det nån skillnad på skäpan?
nån som har egna erfarenheter av dom?

Jag var sugen på att skaffa 17-85 tidigare men det har gått över nu =)
Jag kör med Sigmas 18-50/2,8 som jag är jättenöjd med. Visst vore det skönt med 85mm ibland men jag har fått för mig att Sigman är skarpare. Dessutom har den 2,8 över hela omfånget vilket jag tycker är mkt bra. Har hellre 2,8 än 5,6 och IS.
Vikt och storleksmässigt ligger dom ju ganska lika, Sigman är något mindre och lättare men har en större frontlins.
Sigman har dessutom en mycket bra närgräns.

Lars.L skrev:
jag undrar vilken jag ska köpa Canon EF-S 17-85/4,0-5,6 IS USM eller Sigma EX 18-50/2,8 DC Macro for Canon
är det nån skillnad på skäpan?
nån som har egna erfarenheter av dom?

Du kommer älska Sigmat! Det är underbart att ta bilder med. Och du sparar lite pengar också.

Jag har också Sigma och är verkligen nöjd, rekommenderat! Hade Canon 28-135 IS tidigare och hade en del problem med den...

Märkeshysteri

Det börjar nästan bli löjeväckande med den övertro till vissa märken (canon och nikon) som förekommer bland annat i fototidningar.
Det finns givetvis många andra kamera- och objektivtillverkare som är minst lika bra eller bättre och framförallt billigare.

jag håller med dig om att det finns andra bra kramera tillverkere än canon och nikon men det är dom tvår som erbjuder bredast sortiment av tillbehör, objektiv m.m

Lars.L skrev:
jag håller med dig om att det finns andra bra kramera tillverkere än canon och nikon men det är dom tvår som erbjuder bredast sortiment av tillbehör, objektiv m.m

Förutom då Sigma... De erbjuder objektiv med olika fattningar för olika märken. Canon och Nikon har ju bara till sig själva.. Sigma har en stor mängd olika gluggar. Alla är dock inte bra, men...

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto