Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 11 megapixel slr kommer snart?

Produkter
(logga in för att koppla)
Läs mellan raderna!

Canon har just nu en cash back promotion där man får tillbaks 900 kr på sitt 300D-köp och den går ut den sista januari.

Då kommer alltså den nya kameran att releasas.

Canon vill hålla den synliga prisnivån på Canon 300D uppe men vill inte förlora försäljningen nu på sluttampen alltså gör man denna åtgärd för att hänga med i konkurrensen och inte förlora försäljning fram till releasen. Smart men genomskådbart.

Nikon kommer att slå Canon med en 12MP kamera. Vänta bara. 12MP är nog max för vad digitaltekniken klarar av.

Ryktesvägen har jag förstått att det är på fler fronter som Nikon inte ligger på latsidan. Det ryktas om en ny photomic till Nikon F där man kommer att slippa ställa in filmens ljuskänslighet mot objektivets största bländare (kommer att heta Ftn enligt min tipsare precis som den pinfärska Nikkormaten). Kanske även denna dyker upp på PMA!! Spännande, spännande!!

Shit.. den här tråden blev ju t.o.m. ännu mer loco...
Fick själv en smärre chock när jag såg "Canon 11mpix slr kommer snart". Som nybliven 20d-ägare vill man gärna att Canon väntar lite till innan nästa släpp...

Problemet är ju att om tråden är 2-3 år gammal och någon drar upp den igen så drösar det ofta in några svar innan folk noterar att den var några år gammal. Och just när det gäller digitalkameror så blir detta rätt krasst då det händer en del på dom åren.

1Ds till 1Ds mk2 o.s.v.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar