Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
canon 10D+100-400+mellanring ?????
- Trådstartare The Champ
- Start datum
När man använder teleobjektiv krävs det väldigt långa mellanringar för att ge ordentlig macroeffekt. Det blir dessutom dyrt med 10-15 st 25mm ringar...
Istället kan du skaffa en försättslins som en fast närgräns och använda zoomen för att reglera avbildningsskalan. För 77mm har Canon linserna 500 och 500D varav den senare är skarpare med dubbla linselement (D = dubbel).
500D är väldigt populär på 70-200/2,8 med borde funka lika bra på 100-400:an
Istället kan du skaffa en försättslins som en fast närgräns och använda zoomen för att reglera avbildningsskalan. För 77mm har Canon linserna 500 och 500D varav den senare är skarpare med dubbla linselement (D = dubbel).
500D är väldigt populär på 70-200/2,8 med borde funka lika bra på 100-400:an
sagan
Avslutat medlemskap
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=17842
Jag har testat mellanringar med 100-400:an...det gav väldigt liten effekt och AF blev seg som 17.
Inget jag rekommenderar m.a.o.
Jag har testat mellanringar med 100-400:an...det gav väldigt liten effekt och AF blev seg som 17.
Inget jag rekommenderar m.a.o.
Danne_Umeå
Aktiv medlem
The Champ
Aktiv medlem
Har letat och inte hittat någon som säljer 500D 77mm till Canon men inte hittat.
Har även mailat min förfrågan för över en vecka sedan till Cyberphoto men dom har inte ens svarat om dom kan fixa fram något sådant.Någon som har tips på firma som säljer sådan prudukt i Sverige........
Har även mailat min förfrågan för över en vecka sedan till Cyberphoto men dom har inte ens svarat om dom kan fixa fram något sådant.Någon som har tips på firma som säljer sådan prudukt i Sverige........
MaxZ
Aktiv medlem
The Champ skrev:
Nu fick jag mail från Cyber att dom fått in dom så det löste sig.
Det finns annars en här
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=30045&item=3828601467
för 93USD plus frakt (+ moms).
Hur mycket kostar den hos Cyber?
/Max.