Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

canon 10D+100-400+mellanring ?????

Produkter
(logga in för att koppla)

The Champ

Aktiv medlem
Ovanstående kommbination är det något som finns och isåfall funkar bra..........för lite "macrofotande" .Använder nu 100-400 men vill komma lite närmare ...

När man använder teleobjektiv krävs det väldigt långa mellanringar för att ge ordentlig macroeffekt. Det blir dessutom dyrt med 10-15 st 25mm ringar...

Istället kan du skaffa en försättslins som en fast närgräns och använda zoomen för att reglera avbildningsskalan. För 77mm har Canon linserna 500 och 500D varav den senare är skarpare med dubbla linselement (D = dubbel).

500D är väldigt populär på 70-200/2,8 med borde funka lika bra på 100-400:an

okey ...alltså 500D som gäller men hittade den inte på Cyber .Har mailat dem för att kolla.Tack alla

Har letat och inte hittat någon som säljer 500D 77mm till Canon men inte hittat.
Har även mailat min förfrågan för över en vecka sedan till Cyberphoto men dom har inte ens svarat om dom kan fixa fram något sådant.Någon som har tips på firma som säljer sådan prudukt i Sverige........

Tack för tipset men det var en 72 mm och jag skall ha 77 mm .
Fick pynta 1895 tror jag det var ,har inte kommit ännu till mig.hoppas det funkar bra bara.

ANNONS