Annons

Cameranu.nl (Holland)

Produkter
(logga in för att koppla)
Hämtar man ut paket från Cameranu.nl på posten eller levereras paket med en budfirma till dörren?

Vänligen,

Daniel
 
Beställning gjord!

Nu har jag beställt min första kamera på cameranu :) Ska bli spännande att få hem den! Håll tummarna för att inget går fel!
 
Nu har jag beställt min första kamera på cameranu :) Ska bli spännande att få hem den! Håll tummarna för att inget går fel!

O i dag ramlade den in genom dörren av en mycket trevlig budkille!
Är jättenöjd med allt runt cameranu, inga problem nånstanns!
 
Hejsan,

Jag vet med mig om att jag ställt denna frågan tidigare i tråden men blev nu lite fundersam efter att ha läst några inlägg; kommer kameran att levereras med en bud-firma eller hämtar man själv ut den på posten?

Jag kommer att vara hemma i Sverige under en dag i nästa vecka och skulle då gärna vilja plocka med mina nya kameraprylar, därav denna fråga.

Vänligen,

Daniel
 
Fundering?

Hej! Jag tänkte höra med er som kan detta med holländska kameraköp.
Jag har ju köpt min d90 nu. Sen så har jag läst lite här i forumen att man har fri "check and clean" på nikon under en tid efter kameraköpet, gäller detta ALLA kameror eller bara de som köpts i sverige? Finns det något annat som "ingår" i köpet som är bra att veta vad gäller service och garantier t.ex.? Jag kan inte holländska så behöver lite hjälp...
 
Roligt för er som har beställt och att allt gått bra.

På det mesta sparar man inte så mycket och sedan kommer detta med

att ångerrätt som man har i Sverige ,lättare att lämna tillbaka eller byta mot något annat.

Är man helt säker är det säkert helt ok med utlandsköp.

Lycka till med er utrustning !
 
Roligt för er som har beställt och att allt gått bra.

På det mesta sparar man inte så mycket och sedan kommer detta med

att ångerrätt som man har i Sverige ,lättare att lämna tillbaka eller byta mot något annat.

Är man helt säker är det säkert helt ok med utlandsköp.

Lycka till med er utrustning !

Stämmer inte. Du har ångerrätt även från EU-land. Den enda nackdelen jag hittat med att handla från EU är att man inte får 3 års reklamationsrätt, men å andra sidan fick jag 2 års garanti på kameran istället. Och sedan sparade jag massvis med pengar också.
 
19 / 7 = Beställning gjord & Betalningen med +2% Visa
20/7 = Betalning registrerad

26/7 = Leverans till dörren av en budkille


Cameranu 10/10!

Trevlig service + Bra paket + Överskådlig fraktväg
Sen även ett plus i kanten till fraktkoncernen.

Utom Sveriges flaskhals gällande paketleveranser = Ånge :(
Skämt åsido!

Blir säkert fler gånger från Cameranu.
Rekommenderar företaget starkt!
 
Hejsan,

Jag vet med mig om att jag ställt denna frågan tidigare i tråden men blev nu lite fundersam efter att ha läst några inlägg; kommer kameran att levereras med en bud-firma eller hämtar man själv ut den på posten?

Jag kommer att vara hemma i Sverige under en dag i nästa vecka och skulle då gärna vilja plocka med mina nya kameraprylar, därav denna fråga.

Vänligen,

Daniel

Jag hämtade mitt på posten, det är säkert lite olika, eller så försöker de leverera en gång, är det inte nån hemma så lämnar de paketet på posten.
 
Har inte följt tråden utan skriver mina frågor här, sorry om dom redan är besvarade.

Läggs någon fraktkostnad, moms eller tull på priset? Och om man vill byta sin holländska manual mot en svensk, vart ska man då skicka den? (hur)
 
Har inte följt tråden utan skriver mina frågor här, sorry om dom redan är besvarade.

Läggs någon fraktkostnad, moms eller tull på priset? Och om man vill byta sin holländska manual mot en svensk, vart ska man då skicka den? (hur)

Priset = Priset på produkterna - Moms är inklusive på priserna

Frakt: = Frakten kostar 20 Euro vilket är cirka 200SEK (Du kan spåra paketet hela vägen via utländska DPD samt inrikes genom Posten. Ofta blir paketet levererat till dörren av en budkille men i tråden har vissa även fått hämta det på sitt ombud. Kanske inte varit hemma för tillfället.

Tull = Ingen tull eftersom det är inom EU-land. Du betalar moms i landet och ingen tullavgift tillkommer.

Om du betalar med VISA tillkommer (2%) av beloppet som avgift.


Jag vet att Nikon erbjuder byte av manual om man registrerar sig på deras hemsida men jag är osäker med andra märken som tex Canon.
Nikon erbjuder även manualen som PDF vilket jag i skrivande stund har laddat hem eftersom jag inte kan holländska :)
 
Verkar inte så billigt

Sigma AF 120-400 F4.5-5.6 APO DG OS HSM Pentax


Holländska priset= 6 459,39 SEK + 250SEK i frakt

Scandinavian Photo = 6 995 + 99 SEK i frakt
 
Sigma AF 120-400 F4.5-5.6 APO DG OS HSM Pentax


Holländska priset= 6 459,39 SEK + 250SEK i frakt

Scandinavian Photo = 6 995 + 99 SEK i frakt

I varje fall billigare?

Du valde ju ett lite luddigt exempel, på vissa saker sparar man ju tusenlappar. Och sen låg väl fraktavgiften på 200:-, inte 250:-?
 
I varje fall billigare?

Du valde ju ett lite luddigt exempel, på vissa saker sparar man ju tusenlappar. Och sen låg väl fraktavgiften på 200:-, inte 250:-?


Det kanske är olika i fraktavgift beroende på vilken produkt du köper.
För D300s hus var det 20 Euro i alla fall.


För ett D300s hus betalade jag totalt: ca 12 200 :-
En bra slant tyckte jag sparade enligt mitt tycke med prisjakt som källa. Men priset varierar ju självklart från produkter till produkter.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=465057
 
D90 på väg

Nu har jag efter mycket funderande beslutat att min första DSLR blir en "gammal" D90 med 18-105 kitet. Priserna har gått ned och från Cameranu så får jag den för ca 7700 SEK inkl frakt och kreditkortsavvgift, ca 1300 eller knappt 15% billigare än billigaste svenska nätbutiken (som inte hade den på lager i skrivande stund).

Beställningen gjordes i söndags, paketet sorteras just nu enl trackingnumret. Känner mig som ett barn på kvällen före julafton...

/Martar
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.