Annons

camera raw..inget funkar!!

Produkter
(logga in för att koppla)

mejaaa

Aktiv medlem
Hej!

Postar säkert det här inlägget i helt fel tråd...

Men jag behöver hjälp..
Jag har gjort min första fotning i RAW format...och nu kan jag inte öppna bilderna...blir tokig..

Jag har Canon 550 D, jobbar i mac....har photoshop cs4....borde inte camera raw finnas där?

HUR ska jag göra?
Har försökt ladda hem flera olika versioner av camera raw men inget funkar ju...

Och när jag försöker öppna en raw fil med photoshop så står det bara..
"Kunde inte fullfölja din begäran eftersom Photoshop inte känner igen den här filtypen"

Hjälp någon....tack!
 
Har inte adobe begränsningar så att man ska köpa en senare version?

Jo, men Camera Raw 5.7, som är avsett för CS4, ska fungera med 550D. Uppdatera till Camera Raw 5.7 är alltså rimligen lösningen på problemet.

Annars kan man alltid konvertera råfilerna till DNG för att lösa problemet.Även Canons DPP kan ju duga beroende på vad man har för åsikter i ämnet.
 
Använd Canon:s egna program som kommer med kameran, Digital Photo Professional.
Adobe bara lurar en på pengar och tid.
 
Nu har jag försökt med att uppdatera..men det verkar inte funka ändå!!
Trodde aldrig att det skulle vara så här svårt ....(skulle inte fotat i RAW)

Vart kan jag hitta camera raw 5,7??
Kostar det pengar??
 
Tack vad ni är snälla som försöker hjälpa mig..
När jag går in i photoshop- help- och klickar update så kommer det upp en ruta där det står att den ska leta efter Adobe Updater...är det här jag gör fel?
 
Adobes server verkar inte behaga svara på anrop från uppdateringprogrammet för närvarande.

(Jag prövade själv och programmet fastnar.)

Edit: Nu vaknade den åtminstone härifrån, fast jag har ju inga uppdateringar att hämta...
 
ok då är det därför....då provar jag detta istället...

men nu har jag hämtat hem camera raw 5.7 för mac...

och har en camera raw.plugin....

kan någon förklara hur jag går vidare ??
 
Har du provat att uppdatera genom programmet på normalt sätt igen?
Adobes server ska väl inte ligga nere hela dagen tycker jag.
Tyvärr har jag inte i huvudet hur man gör för att uppdatera manuellt, men det borde ha stått på nedladdningssidan hur du ska göra.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.