Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

California 2006

Produkter
(logga in för att koppla)

sonny06

Ny medlem
Vet inte hurvida de är tillåtet att lägga upp länkar till andra sidor men hur som helst så är denna värd att ta en titt på. Bilderna är helt underbart vackra och lite avundsjuk blir man faktiskt... Finns ett par äckligt snygga bilbilder under mars månad. Detta är alltså inte min sida utan jag bara tycker den är värd en titt.

http://www.cali2006.com
 
Jo dom där grabbarna är duktiga :) , har följt deras tråd på manligt.net .. Att åka till cali är något jag måste göra innan ja dör :p ..

MVH Billy
 
Coolt är dom svenska? det fans ett bordingpass från stockholm till chicago på bild.
 
Sjukt bra bilder faktiskt. Det mesta är point and shoot situationer, men deras L objektiv verkar klara det mesta och ger fantastiska färger. De kanske använder pol-filter också.

Bor man i trista och färglösa sverige så är det helt omöjligt att ta liknande bilder.
 
Fanns en del riktigt fina bilder! Har faktiskt en fråga angående den otroligt fina skärpan på nästan samtliga bilder. Hur har ni/du tagit bilderna? När jag försöker ta liknande bilder, (här hemma i Sverige visserligen) så blir de inte alls lika skarpa och färgerna blir inte alls så vackra. Är bilderna bearbetade i PS i efterhand? Några filter framför objektiven? Vilka lägen på kameran använder du/ni oftast?

Tips från andra personer än just fotografen till dessa bilder tas mer än gärna emot det också!
 
marooned skrev:
... bor man i trista och färglösa sverige så är det helt omöjligt att ta liknande bilder.
Inte alls. Visst kan ljuset där vara lite speciellt men till 99% beror det på fotografen.
Bra objektiv, noggrannhet samt lite PS kunskaper är allt som behövs...och att alltid plåta i RAW förstås.
 
En del snygga bilder, men sidan bör omarbetas : (

En massa pop-up fösnter som är låsta i storlek och inte går att ändra gillas inte : (

Ändra det så blir det kanon rakt igenom ; )

Mvh.
 
Är bilderna bearbetade i PS i efterhand?

Yup, leker mycket med shadows highlights funktionen i photoshop, brukar dra upp shadows väldigt mycket och sedan dra ner den mittersta plutten på levels till vänster för att mörka ner bilden igen.
Sen lägger jag ibland på fotofilter i PS och avslutar alltid med oskarp mask (100-500,0,3,0)

Några filter framför objektiven?

Nopp

Vilka lägen på kameran använder du/ni oftast?

AV oftast på F/4, har skakiga händer så jag behöver mycket ljus!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.