Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Cactus V5

Produkter
(logga in för att koppla)

phatzun

Medlem
Införskaffade mig ett par sådana sändare i veckan.
Men jag har ett problem, ibland vill den inte lösa ut blixten ( SB-700 )
Ibland löser den ut ibland inte, fast jag inte ändrar nåt på kameran eller blixten.
Nån som har en aning om vad problemet kan vara, utrustning eller handhavande fel ;)

Mvh Johan

Kanske har du problem med att blixten efter en tid går ned i standbyläge.

jag vill minas att jag haft strul med
(sb600 och cactusv4)

om blixten sitter på kameran så väcks den när man aktiverar mätningen igen. Men när den inte sitter på kameran så väcks den inte. (det går att ställa in på blixten att inte gå ner i standby).

Tack för svaret men det har jag redan märkt att den gör,men det är inte det som strular.
Blixten har gått ner i standby och jag startar den igen och det funkar, men efter ett tag så
bara slutar det, batteri är fulla så det är inte det heller.

Det är väl inte helt omöjligt, men det är konstigt att den funkar ibland och ibland inte.
Spelar ingen roll om den varit i standby eller inte.

Johan

Tänk på att V5 ligger på 2.4GHz-bandet, vilket gör att den kan störas av Trådlösa nätverk, Blåtand, Mikrovågsugnar, Trådlösa DECT-telefoner och mycket annat.

Det där med frekvenserna har jag inte ens tänkte på.
Ska se om det funkar bättra ute och om det gör det så får jag la stänga av telefon, bredband
micro och annat störigt nästa gång jag ska leka inne :)

tack för alla svar :)

Mvh Johan

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar