Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Byte från 350d till 550d?

Produkter
(logga in för att koppla)

fannyolady

Ny medlem
jag har nu haft en canon eos 350d i 5 år och den är inte vid liv längre och dessutom vill jag höja upp mig lite.
jag har varit nöjd med 350d med det mesta, men nu funderar jag på en 550d.
Jag fotar mycket natur och rörliga bilder ( ridning )

Är det ett bra steg att höja upp mig till 550d? jag tycker att priset är bra, betalar helst inte mer.
Jag är endast amatörfotograf, kanske blir några kurser senare men än så länge har jag det bara som hobby.
 
Både 500D och 550D är bra uppgraderingar från 350D i stort sett gällande alla aspekter. 550D har jämfört med 500D ffa bättre brusprestanda, filmning och bättre känsla i kamerahuset (innebär inte att det nödvändigtvis är bättre byggt). Nu får man 550D för ca 6000:- och 500D för under 5000:-. Du får välja själv. Båda är bra.
 
Jag skulle definitivt rekommendera en 550d.

Jag äger både 500 och 550, och det fanns en rad anledningar att uppgradera för mig.
Manuell kontroll på filmfunktionen som nämts tycker jag väger tungt, det gör den likvärdig med 7d i det avseendet. Sen har den även samma utmärkta sensor som storebror 7d har med 18mpix, om än med långsammare överföringshastighet.

Jag sneglade på 600d innan jag uppgraderade till 7d, men hittade inga vettiga skäl till det högre priset utom möjligen tiltyflippy-skärmen.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.