ErlandH
Aktiv medlem
Ja, vanlig Europagaranti. Och cashback.MariaBengtsson skrev:
Blir det alltså garanti när jag beställer från england?
Det där med att smuggla från USA är nog ganska svårt om man beställer från seriösa butiker som B&H.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja, vanlig Europagaranti. Och cashback.MariaBengtsson skrev:
Blir det alltså garanti när jag beställer från england?
mimasan skrev:
Anders,
jag tycker du verkar vara en osympatisk människa! Jag ser ingen vettig motivering till ditt inlägg.
Henrik
MariaBengtsson skrev:
Ja det är nästan att man är rädd att fråga om saker här på forumet, tycker jämt att man får nedlåtande kommentarer från dom som är mer erfarna och "bättre" haha.
AFJ skrev:
Henrik,
Tråkigt att du tycker så men det finns en vettig motivering till mitt hårda inlägg.
Maria avslutade faktiskt sitt första inlägg med "Säg precis vad ni tycker!" Vilket jag alltså gjorde.
Innan jag svarade kollade jag Marias profil och där skrev hon att hon gick på media programmet och jobbat som vimmelfotograf. Alltså tycker jag att man kunde förvänta sig lite grundläggande kunskaper och därför var jag provokativ i mitt svar.
Jag får be om ursäkt för om det uppfattades som osympatiskt, det var inte min avsikt.
Mvh
Anders
Det är ingen tull på digitalkameror.MariaBengtsson skrev:
Oj! Ja verkligen jättebilligt!
Men jag hade funderingar på att beställa från B & H photo eller vad det heter, från usa. Dollarn är ju så jäklarns låg just nu
vad tror du blir bäst?! Stämmer det att om man ber dom slå in paketet som en present så slipper man tullen? Har läst det på internet plus att en klasskompis sa at tdetta stämde haha.
mimasan skrev:
Jag vet inte men själv så tycker jag att det känns mer konstruktivt om du istället hade informerat frågeställaren om det du tycker denne borde tänka på innan hon tar något beslut. Istället för att bara skriva att hennes kunskaper inte var tillräckliga och sen inget mer kändes helt onödigt och i mina ögon verkade syftet enbart att klanka ner och inte att hjälpa...
Henrik
AFJ skrev:
Varför fortsätta älta detta?
Jag har förklarat varför jag svarade som jag gjorde.
Jag har bett om ursäkt.
Vad mer vill du uppnå?
Om du läser mitt andra inlägg i tråden gav jag sedan konstruktiva synpunker och råd. Ett råd som uppenbarligen trådskaparen tagit till sig.
Du får gärna läsa igenom några av mina andra 1700 inlägg här på sidan så ser du att jag gärna hjälper till när jag kan och gärna ställer frågor när jag själv vill veta något.
Hoppas vi träffas i verkligheten någon gång så kommer du att se att jag inte är så osympatisk som mitt inlägg gav skenet av!
Mvh
Anders
mimasan skrev:
Ser du har två meningar med frågetecken efter och jag "ältar" väl nu då jag svarar.
AFJ skrev:
Jo så är det väl, speciellt som du valde att inte svara på mina frågor.
Henrik, jag tror inte vi kommer så mycket längre. Jag har försökt att räcka ut handen. Om du inte vill ta den så inga problem för mig. Dessutom var det faktsikt Maria som "drabbades" av min spydighet och hon verkar ju vara i full färd med sitt köp och jag hoppas och tror att hon inte blev alltför avskräckt.
Diskussion är avslutad för min del.
mvh
Anders