Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Byta slutare på kameran - Ett faktum efter en lång tid?
- Trådstartare Foto-Rickard
- Start datum
Daniel Ahlin
Aktiv medlem
Jag har just nu 48000 exponeringar på min D60, spänningen stiger för varje exponering.
iSolen.se
Guest
FILM) (Daniel Ahlin skrev:
Jag har just nu 48000 exponeringar på min D60, spänningen stiger för varje exponering.
Jag är rädd att det kommer gradvis genom att ibland felexponera.
iSolen.se
Guest
Jimsan skrev:
Det kan gå snabbare än så!
När slutaren gick sönder på min gamla D30 så tog det tre rutor från perfekt till katastrof.
Så här ser det ut när slutaren är trasig:
Jag har inte råkat ut för det själv men vad jag hört om slutare på gamla analoga (betoning på "gamla", inte "analoga") kameror är att de korta slutartiderna får fel exponering, för mycket eller för lite beroende på om det är första eller andra ridån antar jag.
sagan
Avslutat medlemskap
Javisst...och moms.Forslund skrev:
Med arbete?
Jimsan
Aktiv medlem
Stämmer. Det samma gäller de digitala.iSolen.se skrev:
Jag har inte råkat ut för det själv men vad jag hört om slutare på gamla analoga (betoning på "gamla", inte "analoga") kameror är att de korta slutartiderna får fel exponering, för mycket eller för lite beroende på om det är första eller andra ridån antar jag.
Här är ett bildexempel på när slutaren precis går sönder.
Det skiljer två sekunder mellan bilderna. Exponeringsinställningarna är desamma på båda bilderna. (Jag körde manuellt).
Bilagor