klabbarpan
Aktiv medlem
Sitter i samma båt som trådskaparen och har tänkt mig att uppgradera från Vista 32 till Windows 7, 64. Om man kör en uppgradering, kan man vara säker på att alla program funkar efter det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Sitter i samma båt som trådskaparen och har tänkt mig att uppgradera från Vista 32 till Windows 7, 64. Om man kör en uppgradering, kan man vara säker på att alla program funkar efter det?
Motfråga har du provat Win 7 ??
har själv kört både Vista och flera olika versioner av W7 (både beta och RC) och det jag kommit fram till är att det presterar bättre än Vista och är stabilare .. så nej jag skulle faktiskt satsat på Win 7 ..
barnsjukdommar javisst finns alltid men jag lägger som sagt hellre pengar på win7 och slipper uppgradera om 2 år .. ...
för övrigt så vinner ju W7 över vista i de flesta tester som gjorts...
mina 2 cent ..
så 7:an har kommit?
Vad är det för barnsjukdomar du har hittat nu när du kört det så länge?Japp,kört Win7 ganska länge.
De tester jag läst så slår Win7 Vista men det är marginellt för en normal användare. Dock kan vi nog räkna med bättre resultat om en massa månader när drivrutiner och annat optimerats.
Ett operativsystem är så billigt att om jag var tvungen att köpa ett idag hade jag köpt Vista (och Win7 om ett år) men om jag kunde vänta ett halvår minst så skulle jag köpt Win7. Då kan ni som gillar att ha det senaste testa och utrota de första barnsjukdomarna åt mig.
Vad är det för barnsjukdomar du har hittat nu när du kört det så länge?
En del program och hårdvara som fungerar i Vista 64 men inte med Win 7 64? Vilka program och vilken hårdvara är det du hittat då?Jag har inte skrivit att jag hittat några men om jag skulle få frågan så kan jag svara att de är främst en del program och hårdvara som inte funkar, sedan hade jag problem med att koppla ur USB-produkter säkert för att nämna två saker.
Jag har inte skrivit att jag hittat några men om jag skulle få frågan så kan jag svara att de är främst en del program och hårdvara som inte funkar, sedan hade jag problem med att koppla ur USB-produkter säkert för att nämna två saker.
Ursäkta, men du pratar faktiskt i nattmössan. Vet inte vad du har kört för version av 7:an, men den jag har kört (RC) nu i ett halvår är klockren. Den piskar Vista på precis allting. Snabbare,säkrare,enklare,mycket mindre minneskrävande osv.
De program som inte funkar i W7 lär ju inte funka i Vista heller.
Kanske för att vi är så många med diametralt motsatta erfarenheter under senaste halvåret, från både betan och RC:n, som inte känner igen oss i din beskrivning?Hur kan jag prata i nattmössan när det är mina egna erfarenheter?
Windows 7 är i princip en gigantisk servicepack till Vista
Klassisk startmeny i Windows 7:Om du som mig gillar den klasiska startmenyn och inte kan vara utan den så är det Vista som gäller. I W7 finns inte klasiska menyn att välja längre och har helt tagits bort av mupparna på MS.
Jag har kört W7 men just endast för att jag inte klarar av den startmenyn och inte kan välja den klasiska menyn längre, som man hittils kunnat gjort, så forsätter jag köra Vista (Ultimate versionen). Annars hade jag gått över till W7 redan nu. Vista med både sp1 och sp2 fungerar mycket fint.
Låter som ett fall av SBS.Jag har inte skrivit att jag hittat några men om jag skulle få frågan så kan jag svara att de är främst en del program och hårdvara som inte funkar, sedan hade jag problem med att koppla ur USB-produkter säkert för att nämna två saker.
Vista var barnsjukdommen, sjuan är en lagad version av Vista.Lyssna inte till folk som skriver att Win7 funkar mycket bättre än Vista. De har troligtvis inte testat själva eller kör pirat-Vista.
Vista är ruskigt bra och stabilt nu när de fått ut en bra servicepack.
Nysläpp av Windows = många barnsjukdomar (därav alla Vistahatare) så vill du spela säkert köp Vista 64bit.
Vista och 7 är i "samma" os. Så funkar det i Vista så funkar det med 99% säkerhet i 7.För övrigt pratar du i nattmössan när du skriver att funkar det till Vista så funkar det i 7. Det är inte en regel då det kan ställa till med dåligt optimerade drivrutiner.