Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Byta 17-40 mot 10-22?
- Trådstartare moorflax
- Start datum
raderadmedlem
Avslutat medlemskap
Hej!
Mitt inlägg blev tyvärr slätad av David Elmfeldt.
Jag provar på nytt:
Hur kan jag ge råd om vilket objektiv du behöver?
10-22 eller 17-40 är ju milvid isär.....
Inte kan jag fatta bättre enn du vad som skall fotas.
Varför Fotosidan inte tycker mina råd är tåliga...fråga dom: men nu ligger jag illa till, tydligen.
Med raka puckar. /Erik J
Mitt inlägg blev tyvärr slätad av David Elmfeldt.
Jag provar på nytt:
Hur kan jag ge råd om vilket objektiv du behöver?
10-22 eller 17-40 är ju milvid isär.....
Inte kan jag fatta bättre enn du vad som skall fotas.
Varför Fotosidan inte tycker mina råd är tåliga...fråga dom: men nu ligger jag illa till, tydligen.
Med raka puckar. /Erik J
raderadmedlem
Avslutat medlemskap
Jaja men Peranders! Jag kann hålla mej. Banne mej skall och kann jag tycka; men David E. har vissa problemEnicar skrev:
Hur går det Erik?
Klarar du att hålla dig till imorgon tror du?
På denna sidan av kölen är märklig nog raka puckar lagliga bara i Hockey-rinken.........
Gunnar-E
Aktiv medlem
Fotograferar mest landskapsbilder och har båda objektiven. Själv hade jag haft svårt att välja något av dom. Tycker de kompletterar varandra och skulle därför inte vilja vara utan något av dom.
Det senaste var 10-22 mm objektivet och visst blev det många bilder med det objektivet i början. Nu är det mer jämt mellan de bägge objektiven.
Mitt råd är att spara till 10-22an så du har bägge. När du har bägge så kanske du märker att du inte använder något av dom och då kanske det är läge att sälja.
/Gunnar
Det senaste var 10-22 mm objektivet och visst blev det många bilder med det objektivet i början. Nu är det mer jämt mellan de bägge objektiven.
Mitt råd är att spara till 10-22an så du har bägge. När du har bägge så kanske du märker att du inte använder något av dom och då kanske det är läge att sälja.
/Gunnar
apersson850
Aktiv medlem
Det var väl det de ville åt, förstås.
christian_r
Aktiv medlem
(Kan hålla med om att det ær irriterande nær forumansvarliga tar væck inlægg)
Kør på 10-22, den ær tok skarp och du får ett par mm extra vidvinkel.
Ingen av dem har bra speciellt bra ljusstyrka, så så sætt så spelar det ingen roll.
Vet att många har blivit imponerade av 10-22.
Lycka till!
Kør på 10-22, den ær tok skarp och du får ett par mm extra vidvinkel.
Ingen av dem har bra speciellt bra ljusstyrka, så så sætt så spelar det ingen roll.
Vet att många har blivit imponerade av 10-22.
Lycka till!
MSLink
Aktiv medlem
Själv har jag Sigma 10-20mm och är mycket nöjd!
Kolla själv bilder på www.pbase.com och jämför med Canon´s 10-22mm. Inte så mycket skillnad faktiskt och Sigman är mycket billigare. Men om du är kräsen och har råd så köp en Canon 10-22mm.
Kolla själv bilder på www.pbase.com och jämför med Canon´s 10-22mm. Inte så mycket skillnad faktiskt och Sigman är mycket billigare. Men om du är kräsen och har råd så köp en Canon 10-22mm.
christian_r
Aktiv medlem
Så du är nöjd? Kul ! Det är ett toppen objektiv
apersson850
Aktiv medlem
Rörtång? Det är inte så ovanligt att stora filter sitter ordentligt trögt i gängorna.
Smörja lite förskitigt hjälper, men det ska man ju ha gjort innan det skruvades på.
Smörja lite förskitigt hjälper, men det ska man ju ha gjort innan det skruvades på.
perstromgren
Aktiv medlem
moorflax skrev:
Dock har jag svårt att få av uv-filtret. Hur mycket våld kan man bruka?
Jag har aldrig behövt göra detta själv, men standardtricket lär vara att linda något runt omkretsen på filtret, en bit vanlig elsladd, t.ex., och sedan dra åt och försöka skruva av. Tricket lär funka för att det ger en bra kraft fördelad över hela gängans omkrets.
Per.
avslutad140924
Avslutat medlemskap
precis, platt lampkabel fungerar perfekt !