Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Byta 10-22mm mot 17-40mm

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag valde Canon. Gillar inte att blanda olika tillverkares idéer om design och funktion, tycker EF-S 10-22 känns tillräckligt gedigen, ger all bildkvalité jag behöver, passar på båda mina digitalhus (film använder jag knappt längre), bra fokus med ring-USM. Filter är inga konstigheter, det finns gänga.

Carlos skrev:
Frågan är; Tokina 12-24 eller Sigma 12-24?
Valet står mellan dom två (Sigma 10-20 och Tamron får genomgående sämre i tester, Canons 10-22 må vara bra man jag tycker inte om ef-s och gillar inte plasten i förhållande till priset :) )
Om du inte gillar EF-S borde Tokinan också vara ute ur leken, då det är ett objektiv avsett för små bildsesensorer (APS-C). Personligen skulle jag sakna de två millimetrarna ned till 10.

/Daniel

heller Tokina än sigma 12-24. Ja har använt en tokina 12-24 på nikon d200 och är nöjd. den är gedigen känns nästan lika bra som L. har aldrig rikigt gillat sigmas plastgluggar.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar