atotowi
Aktiv medlem
Då håller inte heller någon annan licens som förutsätter att du har köpt något tidigare, t.ex. att du har en licens för en tidigare version av Photoshop.
Ni som tycker det är ok att strunta i Apples licens för Mac OS X: vad är skillnaden mellan dessa två handlingar?
1. Att köpa en uppgardering till Mac OS X, byta ut några filer och hacka lite så att allt fungerar på en dator som inte är köpt från Apple.
2. Att köpa en uppgardering till Photoshop, byta ut några filer och hacka lite så att allt fungerar utan en tidigare licens från Adobe.
Nu ska jag be lite om ursäkt efter att ha läst lite mer noggrant på Apple store.
Där står att de säljer Snow Leopard (inget om uppgradering) innan man klickar sig ner en aning och upptäcker att det de säljer inte är Snow Leopard utan en uppgradering till. På andra mjukvaruprodukter står det uppgradering eller inte redan på första nivån så lite slarvigt av mig att inte gräva ner mig utan tro att det som står i rubrikerna skulle vara konsekvent...
Sen kommer vi till server där säljer de faktiskt programmet och då är det en annan femma.
Tackar, för upplysningen att det inte är OSX som säljs utan en uppgradering.