Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Butik med mörkrumsprylar i Malmö?

Produkter
(logga in för att koppla)

m_karlsson

Aktiv medlem
Var handlar man mörkrumsprylar (mest fotopapper) i Malmö? Sedan YFO flyttade och ändrade inriktning vet jag inte längre var jag kan handla. Scandinavian Photo som flyttade in i YFO:s lokaler verkar ännu så länge inte ha fotopapper i sitt sortiment.

Visst, det går att beställa på postorder, men många gånger är det praktiskt att kunna gå in i butik och handla över disk...

Finns det någon bra butik i Malmö eller Lund?

Det finns en väldigt bra analog fotobutik i Köpenhamn som jag inte kommer på namnet just nu... Den ligger iallafall på en parallellgata till ströget (till vänster). 2 våningar med många fina gamla kameror och en hel del mörkrumsprodukter :)

Annars kan du alltid beställa från Photax via postorder :)

Är det så illa!? Måste man åka utomlands för att handla analogt? Finns det inga små entusiastbutiker på närmare håll?

Tänk vad priviligierad man är här i glesbygden i sydöstra Småland. Har 3 mil från mitt jobb till Photax i Nybro och brukar ta en tur dit med jämna mellanrum, på hemvägen från jobbet, och proviantera. Fint att ha en så välsorterad butik mitt i obygden.....

Lilla Nybro är nog Sveriges analoga epicentrum just nu. Jag får väl flytta hem till Kalmar igen... Närheten till Photax och Kalmar FF i allsvenskan är två starka faktorer...

I Lund är det bara Mattsons Foto som har lite sortiment inom det analoga. Den har inte så mycket att välja. Fast har den alltid film, plastpapper och några olika vätskor till mörkrummet som fungerar i nödfall. Det är sorgerligt. Hoppas också att någon eller några entusiaster startar en sådan butik i Malmö eller i Lund när som helst...

Har aldrig haft några problem att låta dom ta hem på beställning på Scandinavina Photo om det inte har funnits i butiken. Så har det fungerar i Göteborg men där har dom fortfarande en hylla med lite klassiskt mörkrums prylar.

ANNONS