Annons

Butik i San Fransisco ??

Produkter
(logga in för att koppla)

Jeppe

Aktiv medlem
Har en kompis som ska till San Fransisco och kommer förmodligen att köpa en kamera när hon är över. Är det någon som har koll på några bra butiker?
 
Beware!

Varna henne för alla oseriösa fotoaffärer som finns nere vid hamnen. Jag har själv blivit lurad där.
 
Är det bättre priser i San Francisco än i New York? Jag kommer att vara i båda städerna i sommar, så för mig är det intressant!

Bör man köpa film hemma eller där?
 
Som sagt se upp för skojarna i Fisherman's Wharf. Det är San Franciscos svar på smögenbryggan. Se även upp med alla små butiker med blinkande lampor i suspekta områden (typ chinatown). Ofta skiljer det något om priset är bra. Har sett liknande kompaktkameror som har Zeiss-optik i Sverige men något helt annat där.

Californien har en sales tax på nästan samma nivå som NY och den läggs till även om man skickar efter pryttlar från NY så billigare blir det inte där.

Jag skulle handlat i NY (på B&H eller Adorama). Kunde jag inte ta mig dit så skulle jag köpa på postorder. Som sista utväg så skulle jag möjligen testa en kedja som finns över hela Usa som heter Ritz camera. De har en "store locator" på sin websida om man nu gärna vill handla över disk.
 
Jag igen.
1, Bestal kameran fran B&H i NY.
2, Skicka till hotellet.

Orsak:
Slipper skatten om det ar "out of state"

-Jag gor det hela tiden, funkar fiiint.

Timo
 
Kolla in ritzcamera finns även wolfcamera som är samma kedja. På www.wolfcamera.com finnd det en store locator skriv in staden, staten och zip koden som är "94103" för san fransisco. ritzcamera är en stor kedja som finns över hela usa och är seriösa.
 
Är wolfcamera.com seriösa?

Jag har tänkt att beställa hem en kamera därifrån, vet någon man kan lita på dem? När man chattar med dem på live chat så säger dom att wolfcamera.com inte har något att göra med wolfcameras butiker, wolfcamera.com är bara en återförsäljare. Så, har någon beställt ifrån wolfcamera.com?

Sen får mi gärna berätta om hur det funkar med tull, frakt och moms. PÅ deras hemsida står det att man måste skapa ett konto på Access USA för att få gratis frakt, för att bli medlem så kostar det 7dollar, är det värt det?

Ville
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.