Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Budapest - platser och butiker

Produkter
(logga in för att koppla)

m_karlsson

Aktiv medlem
Jag ska åka till Budapest på fredag (29/9). Jag är tacksam för tips på platser utanför turiststråken som kan vara värda att besöka för att fota.

Hur är det med priser på kamerautrustning i Ungern? Tips på butiker i Budapest?

Jag fick bara en halvdag ledigt när jag var i budapest, så någon expert är jag inte.

Men staden är gamal och arkitekturen lysande, så jag tog bara vidvinkeln och knatade i en riktning, efter någon timme så gick jag 90grader till höger och efter ytterligare någon timme så gick jag hemmåt...

När det gäller butiker så har jag inte en aning, prova att ställa frågan på något mera internationellt forum som DPreview eller liknande.

Staden är som bekant delad i två delar av floden, Buda och Pest. Den norra delan är krafigt kuperad och här finns ganska mycket turistattraktioner. Den södra delen uppfattade jag som mera bostads och administrations område, men det mesta ligger nära floden.

Det finns även en sanddynI(ö???) mitt i floden som är rikt på motions och rekreations alternativ.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar