Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bud

Produkter
(logga in för att koppla)

Håkan Bråkan

Aktiv medlem
Är det inte fjantigt när man säljer här att man ber om bud? Då kan man fan hålla sig till Tradera. Bättre att säga vad man vill ha och sluta tjafsa.

Både ja och nej. Antingen vet man inte vad saken är värd eller så tycker man att högtsbjudande får prylen.

Har köpt några prylar på bud men då ringt upp säljaren och frågat vad högsta budet är och diskuterat fram ett pris.

Bud är lika löjligt som att pruta men endå vill alla det.
Skriver man ett pris så vill man ju ha det, inget bud som man får 7 av 10 svar på en annons typ.

Är det inte fjantigt när man säljer här att man ber om bud? Då kan man fan hålla sig till Tradera. Bättre att säga vad man vill ha och sluta tjafsa.

Är det då inte lika löjligt av de som svarar på annonser med pris angivet: -Jag kan tänka mig ge xxxx kronor.

Har man något som man vet är eftertraktat, så vill man ju ha ut mesta möjliga. Man kan naturligtvis använda sig av tradera, men alla är kanske inte intresserade av att betala den avgiften som detta medför.

Jag ser inget problem med detta förfarande, men du har kanske försökt köpa något som någon annan bjudit över på? ;)

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto