Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Brummande motorzoom Fuji finepix s4400

Produkter
(logga in för att koppla)

Fear46

Medlem
Jag har märkt nu när jag filmat lite med min nya kamera en Fuju finepix s4400 så när jag använder zoom så brummar den som bara den när man spelar opp den sen så hör man motorn hur bra som hellst!!! Ganska irriterande ljud, varför är det så? Är det nåt fel eller blir det så även på andra kameror eller är det nåt som är fel?

Jag har märkt nu när jag filmat lite med min nya kamera en Fuju finepix s4400 så när jag använder zoom så brummar den som bara den när man spelar opp den sen så hör man motorn hur bra som hellst!!! Ganska irriterande ljud, varför är det så? Är det nåt fel eller blir det så även på andra kameror eller är det nåt som är fel?

Så är det. Det är i princip bara riktiga videokameror och dyrare kompaktkameror och objektiv som har tyst zoom och fokus. Enklast är att ta för vana att bara använda zoomen för kompositionen dvs klipp bort alla zoomar. Kniper det får du klippa bort ljudet.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar