Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Bridge och 5d mk2
- Trådstartare Steinbok
- Start datum
Sven Blomquist
Aktiv medlem
Du kanske måste uppgradera till en nyare version som är programerad till att hantera filer från 5DmkII? Jag hade samma problem med ett annat program som fungerade efter uppgradering till senaste versionen.
Har tidigare fotat med 40d och aldrig upplevt några problem. Nu använder jag 5d mk2 och kan ej öppna rawfiler. De blir bara små tumnaglar i bridge och filtypen känns ej igen. Vad göra?
Kenneth R.
Aktiv medlem
Jag tror du behöver CS4 för att kunna öppna Raw från 5D2.
Lotta Wesslund
Aktiv medlem
Jag tror du behöver CS4 för att kunna öppna Raw från 5D2.
Stämmer, CS4 krävs för 5D Mk2, Har själv PS CS3 och Lightroom 2.6 Rawkonverteringen gör jag i LR som har samma Camera Raw som CS4.
Konstaterar att denna typ av fråga är mycket vanlig här på FS. Många köper nya moderna kameror och undrar varför dom inte kan öppna RAW-bilderna i Photoshop. Verkar komma som en överraslning för många, har man tur går Camera Raw plugin att uppgradera.
Står inte vilket program eller version frågeställaren använder.
Här är en lista över vilka kameror som stöds av CameraRaw 5.6
Lise-Lott
HsH
Ny medlem
Har tidigare fotat med 40d och aldrig upplevt några problem. Nu använder jag 5d mk2 och kan ej öppna rawfiler. De blir bara små tumnaglar i bridge och filtypen känns ej igen. Vad göra?
Drabbad av samma futtiga Adobe-problem. En väg är att omvandla RAW-filen till en .DNG fil. Adobes DNG-konverter uppdateras nämligen gratis! Bökigt men fungerar.