Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Brandsäker kamerarem?

Produkter
(logga in för att koppla)

Arleklint

Aktiv medlem
Jag har gjort den lite skrämmande upptäckten att Nikons kameraremmar inte är brandsäkra.

Nu funderar jag hur det är med remmar av andra fabrikat. Skall jag byta till Canon nu?
 

Bilagor

  • rem.jpg
    rem.jpg
    33.7 KB · Visningar: 692
Stingray skrev:
Du får nog skaffa en i läder, då jag tror att de flesta andra är av syntet och det brukar brinna bra.
Tja brinner..de smälter fint iaf, och bildar mycket otrevlig rök.

Jag tänker inte testa om min kamerarem är brandsäker :D

Märke: OP/TECH USA, passar på både Nikon och Canon ;-)
 
Någon uppmärksammade mig på att det brann på bordet där jag lagt kameran. Remmen hade åkt in i ett värmeljus. Remmen brann med vackra lågor. Tyvärr hann jag inte fotografera själva branden. ;)

Jag och D100 är intakta :)
 
Arleklint skrev:
Jag har gjort den lite skrämmande upptäckten att Nikons kameraremmar inte är brandsäkra.

Nu funderar jag hur det är med remmar av andra fabrikat. Skall jag byta till Canon nu?

Ähum är inte Canon-husen generellt MER gjorda i plast dvs MER brandfarliga? Fast du kanske kan hålla huset borta från elden bättre än remmen :)

Berätta, vad gjorde du?!?

"La på en rem och huset brann upp"

Edit: Du svarade samtidigt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.