Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Brallorna neddragna av Kungsholms foto

Produkter
(logga in för att koppla)
Har länge varit intresserad av att skaffa en 5D MkII nu och jag köpte därför för några veckor sedan ett 24-70/2.8L från Kungsholms foto (för att klara av uppgraderingen smärtfritt eftersom jag bara har EF-S objektiv i de mindre brännvidderna). Objektivet blev levererat bara på några dagar och det fungerade helt OK och det bör det göra också om man pungat ut 13tkr.

Eftersom jag var nöjd med Kungsholms foto tänkte jag även att de skulle få leverera en ny 5D till mig och jag satte upp mig på deras köpelista för nån vecka sedan. I torsdags ringde en säljare därifrån och sade att de fått hem ett exemplar men att jag måste bestämma mig fort för det fanns andra köpare. Jag tänkte få åka och hämta den på lördag men det var för långt fram tyckte han och det bestämdes att jag fick vänta till senast fyra på fredagen annars skulle de sälja den. Jag tog ledigt på fredagseftermiddagen och åkte de 17 milen ner till Stockholm och glad i hågen gick jag in i affären ca. kl 13 med 30 tusen på fickan (skulle även köpa batterigrepp och extra batterier). Jag sa att jag var där för att hämta upp 5D:n som de skulle hålla på till 16. Tro det eller ej men de hade sålt iväg den på förmiddagen...och där stod jag med brallorna nere i knävecken. Jag blev jäkligt besviken kan jag säga och förbannad, var tvungen att gå därifrån, annars vet man inte vad som hade hänt. Säljaren (samma som pratat på telefon) beklagade sig och sade att det var en annan säljare som sålt iväg den trots att han märkt upp kartongen med mitt namn.

Jodå nu har jag fått skriva av mig i alla fall och när jag kom hem på kvällen så beställde jag en från Warehouseexpress.co.uk istället, får se nästa vecka om det blir slutet gott allting gott ;)

Vi har idag beslutat att efter samtal med Patrik ersätta honom med 1st. Batterigrepp och 1st. batteri till EOS 5D MKII då vi bara kan erkänna att vi gjort ett enormt misstag och lämnat ut kameran till fel person. Vi hoppas att vi på detta sätt at vi kan få tillbaka lite av det förtroende som vi under flera år byggt upp till våra kunder.

Detta misstag är enbart slarv av oss i butiken på grund av den mänskliga faktorn och vi kommer att se över våra rutiner gällande förhandsbokningar.

Mvh Kungsholms Foto
 
Vi har idag beslutat att efter samtal med Patrik ersätta honom med 1st. Batterigrepp och 1st. batteri till EOS 5D MKII då vi bara kan erkänna att vi gjort ett enormt misstag och lämnat ut kameran till fel person. Vi hoppas att vi på detta sätt at vi kan få tillbaka lite av det förtroende som vi under flera år byggt upp till våra kunder.

Detta misstag är enbart slarv av oss i butiken på grund av den mänskliga faktorn och vi kommer att se över våra rutiner gällande förhandsbokningar.

Mvh Kungsholms Foto

Det var mycket snyggt gjort! Heders!
 
Vi har idag beslutat att efter samtal med Patrik ersätta honom med 1st. Batterigrepp och 1st. batteri till EOS 5D MKII då vi bara kan erkänna att vi gjort ett enormt misstag och lämnat ut kameran till fel person. Vi hoppas att vi på detta sätt at vi kan få tillbaka lite av det förtroende som vi under flera år byggt upp till våra kunder.

Detta misstag är enbart slarv av oss i butiken på grund av den mänskliga faktorn och vi kommer att se över våra rutiner gällande förhandsbokningar.

Mvh Kungsholms Foto

Här har vi en butik som slutligen tog sitt ansvar för ett misstag som begåtts. Hedervärt.

Alla kan som sagt göra fel, men det är sättet som man hanterar eller handskas med dessa misstag eller felhanteringar som sätter betyget på affären.

Kungsfoto verkar nu ha tagit sitt ansvar mer än och är den tidigare drabbade kunden nöjd med uppgörelsen, så finns det ingen anledning att fortsätta att hänga ut butiken till allmänhetens spott och spe.
 
Ja som Kungsholms foto själva har nämnt så har dom kontaktat mig på telefon nu under förmiddagen. De beklagar sitt misstag och jag har fått kompensation. Jag känner mig nöjd och tillfreds med detta och anser därmed saken utagerad.

mvh

Patrik
 
En kompensation utöver det vanliga, måste jag säga.

Visst är det jättetråkigt att åka långt i onödan. Elgiganten har lurat mig på liknande vis, men skillnaden i mina ögon är att Elgiganten har satt det i system medan Kungsholms Foto gjorde ett misstag. Det är i alla fall så jag ser på saken.
 
jo, den här tråden känns lite orättvis mot Kungsholmsfoto som alltid varit bra vad jag vet, dessutom väldigt trevliga, definitivt mitt förstahandsval.
 
Alla kan begå fel (vet, jobbar själv i butik dock inte i en fotobutik) men det viktigaste är hur man hanterar sådana här fel som blivit och det tycker jag denna fotobutiken gjort på ett bra sätt nu!
 
Snyggt hanterat!

Tack Kungsholms Foto!
Jag tycker ni har hanterat detta rätt genom att skriva en enkel förklaring här i tråden och sen tagit upp detaljerna direkt med Patrik.

Forum som Fotosidan har många medlemmar och massor av läsare.
Ert agerande visar tydligt era avsikter och önskan om fortsatt god kundservice.
 
Suveränt agerat av Kungsholms Foto!
Därtill givetvis, en fin reklam, för Kungsholms Foto, sedan långt tillbaka en mycket trevlig butik!
 
Instämmer med tidigare talare! Verkligen snyggt skött av Kungsholmsfoto. De få gånger jag har haft att göra med dem tidigare så har de varit väldigt tillmötesgående och trevliga!

mvh,
Edvard
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.