Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bra pris på Nikon F80?

Produkter
(logga in för att koppla)

sflow

Aktiv medlem
Vad är ett bra pris på en Nikon F80 med Nikkor 28-80MM. (är alltså på väg att köpa)

Är det värt dom pengarna att byta upp sig från en Nikon F65? Eller är skillnaderna i huset försumbara ?
 
Titta på Scandinvaian Photos erbjudande på Nikon F75 (som ligger mellan F65 och F80), du hittar det här utan obejktiv eller här med ett objektiv.

En jämförelse mellan F86 och F80 hittar du här och här

-- Nicke
 
Jodå, det där har jag läst. Det jag sökte var mer en subjektiv bedömning än hårda data ;)

Nypriset på en F80 är ju lätt att söka upp, men jag har ingen koll på vad som är rimligt för en F80 som är begagnad?
 
Stort tack för infon allihopa. Nu känner jag att jag har lite mer kött på benen. Sistnämnda priset avser bara hus förmodar jag, o då kan man gissa att ett medföljande objektiv som nämns ovan ökar priset med strax under tusenlappen ?
 
Är det G-objektivet så tycker jag inte att du ska betala mer än 500 kr för det. MAX. I mina ögon inget vidare objektiv. Spara hellre slantarna och köpt ett 50/1,8 eller nåt annat bra...

Skulle jag få 500 för mitt 28-80 med G-fattning skulle jag bli mycket glad.

/Svante
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.