Annons

Bra pris nikon D50?

Produkter
(logga in för att koppla)

ifargotof

Ny medlem
Ska köpa en kamera och hittade en nikon d50 med 18-55 för 4995 på scandinavianphoto. Är det ett bra pris?

Är det bättre om jag köper en begagnad eos 350 d för samma pris?

Köper du D50:an + 18-55 objektivet för 5 papp får du mycket kamera för pengarna. Jag köpte just detta paketet på scandinavian för en vecka sedan som ett lättare och smidigare alternativ till min stora och tunga Nikon D1. Jag valde paketet med 18-55:an mest bara för att man fick gratis årlig rengöring och kontroll av kameran i tre år. Min plan var att sälja 18-55:an efter köpet (kostar ju bara 400 extra) men så blev inte fallet. Faktum är att den lilla kitgluggen imponerade på mig, speciellt vad gäller skärpan nedbländat ett par steg i teleläget. Det är en mycket liten och smidig glugg med bra närgräns som faktiskt duger till ganska mycket.

Jag har ingen större erfarenhet av 350D annat än att den känns betydligt mindre än Nikonkameran. Jag tror du kommer bli helnöjd om du satsar på en ny Nikon D50 med kitgluggen och tre års gratis rengöring.

/Martin

Jag stog i Scandinavians butik och valde mellan D50-hus för 4500kr och D50+kitglugg med värdepaket för 5000kr. Efter 10 sekunders betänketid valde jag det senare alternativet. Tänkte även jag sälja kitgluggen ganska omgående, men som (Martin Nilsson) skriver den är inte alls dum. Särskilt inte för typ 500kr som det kostar i paketet. För övrigt får du väldigt mycket kamera för pengarna. Skulle nog skynda att köpa om jag var du. Då D50 utgår ur sortimentet. Står "begränsat antal" i senaste katalogen.

Lycka till!

tack för svaren:)

Ska nog köpa den men jag funderar på vilken jag ska köpa av dom.

Den med Sigma 18-50 för 4795

Eller den med Af 18-55 + värdepaket (check n clean 1 år) för 4995?

Är säker på att ja inte kommer använda "värdepaketet".

Vad har dom för garanti på scandinavian, ska beställa genom itnernet

Är båda optiekerna likvärdiga eller är något att föredra...
I det ena fallet får du ju 5mm extra

har vart inne på den också
men det som jag tänker på att den inte har någon bakgrundsbelysning på topdisplayen?

ifargotof skrev:

Ska nog köpa den men jag funderar på vilken jag ska köpa av dom.

Den med Sigma 18-50 för 4795

Eller den med Af 18-55 + värdepaket (check n clean 1 år) för 4995?

Är säker på att ja inte kommer använda "värdepaketet".

Vad har dom för garanti på scandinavian, ska beställa genom itnernet

Om det bara skiljer 200 kr skulle jag lagt till det för att få Nikons objektiv istället för Sigmas. Fördelar är:
AF-S (inbyggd fokusmotor), tyst och snabb autofokus
Något bättre maximal förstoringsgrad ("macro")
Något bättre bildkvalitet
Antagligen bättre andrahandsvärde

Att du sedan får med värdepaketet kan ju vara trevligt om du någon dag får för dig att få kameran rengjord.

Precis som Erik skriver så får du helt normal garanti, som i vilken vanlig butik som helst.

tks skrev:
Om det bara skiljer 200 kr ...
Antagligen bättre andrahandsvärde...
...om du någon dag får för dig att få kameran rengjord.

Man kan lägga till att om man säljer eller byter upp själva kamerahuset bör det också vara ett ytterst starkt säljargument att kameran varit inne på "Nikonöversyn"...

Klart att paketet med Nikkoroptik är att föredra. Det är bara att studera vad Sigma kitobjektiv kostar begagnade, jämfört med Nikkors motsvarande.

Angående bakgrundsbelyst display så har jag ännu inte känt att jag behövt det. Det jag beöver se finns i sökaren...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar