Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Bra labb för större förstoringar (A3) från negativ?
- Trådstartare Erik_E
- Start datum
Dadigan
Avslutat medlemskap
jag kan rekommendera dox, david bagares gata. De vet vad de gör. Min brorsa gjorde en bild som var nån meter hög hos dem.
vad gäller kvalitén så handlar det om vilket betraktningsavstånd du har. En sak ska man vara medveten om, vid såna förstoringar märks alla eventuella fel väldigt mycket mer. Bilden min brorsa gjorde hade nog sett knivskarp ut på en 10*15 men nu ser man rörelsseoskärpan rätt tydligt...
lycka till
vad gäller kvalitén så handlar det om vilket betraktningsavstånd du har. En sak ska man vara medveten om, vid såna förstoringar märks alla eventuella fel väldigt mycket mer. Bilden min brorsa gjorde hade nog sett knivskarp ut på en 10*15 men nu ser man rörelsseoskärpan rätt tydligt...
lycka till
_lkerdun
Aktiv medlem
Erik_E skrev:
Håller förresten mitt Reala 100 neg för förstoringar upp till A3?
Det bör det göra, alla gånger. Görs det digitalt måste man scanna in neget med högsta upplösning (20MB).
EricSthlm
Avslutat medlemskap
Erik_E
Aktiv medlem
Tack för tipsen! Angående prefix på crimson var det inte digitalt jag körde, och scanning i hög kvalitet är kostsamt då jag inte har scanner.
Däremot verkar det väldigt intressant alternativ om man har scanner. Jag fattar dock inte exakt hur det går till? Är det mer komplicerat än att ha en .tiff fil man är nöjd med/justerat så den ser bra ut, som man sedan bränner på skiva och lämnar in?
Däremot verkar det väldigt intressant alternativ om man har scanner. Jag fattar dock inte exakt hur det går till? Är det mer komplicerat än att ha en .tiff fil man är nöjd med/justerat så den ser bra ut, som man sedan bränner på skiva och lämnar in?