Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bra labb för större förstoringar (A3) från negativ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Erik_E

Aktiv medlem
Hej! Jag undrar vilka labb i Stockholm som rekommenderas för att göra större förstoringar från negativ? Håller förresten mitt Reala 100 neg för förstoringar upp till A3? Finns det någon som gör det på 1 dag eller snabbare?

MVH Erik

jag kan rekommendera dox, david bagares gata. De vet vad de gör. Min brorsa gjorde en bild som var nån meter hög hos dem.
vad gäller kvalitén så handlar det om vilket betraktningsavstånd du har. En sak ska man vara medveten om, vid såna förstoringar märks alla eventuella fel väldigt mycket mer. Bilden min brorsa gjorde hade nog sett knivskarp ut på en 10*15 men nu ser man rörelsseoskärpan rätt tydligt...
lycka till

Tack för tipsen! Angående prefix på crimson var det inte digitalt jag körde, och scanning i hög kvalitet är kostsamt då jag inte har scanner.

Däremot verkar det väldigt intressant alternativ om man har scanner. Jag fattar dock inte exakt hur det går till? Är det mer komplicerat än att ha en .tiff fil man är nöjd med/justerat så den ser bra ut, som man sedan bränner på skiva och lämnar in?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar