ANNONS
Annons

Bra kopior från dia?

Produkter
(logga in för att koppla)

Tobbe-77

Aktiv medlem
Hej!

Lämnade nyligen in ett dia för att få en papperskopia. Resultatet blev dock allt annat än tillfredsställande, tydligen så hade labbet först gjort ett negativ av diat för att därefter kopierat det på papper. Finns det några bra labb i lundatrakten som använder någon bättre teknik för att få schyssta papperskopior från dia?

Hum???

Nepp så tror jag inte de gjort.... Möjligen har de scannat in bilden och sedan tryckt den på fotopapper..

Annars är det mattsons i Lund som är duktiga..

Jo, så är jag ganska så säker på att de gjort. Det var i alla fall vad de sa till mig(såg till och med negativet)...

Fuji med sina Frontier-lab är nog bästa alternativet för rimliga pengar, förutsatt att det sköts av noggrann kopist såklart. Antingen lämnar du diat eller har du kanske möjlighet att scanna själv och lämna en digital fil. God kvalitét!

Tobbe-77 skrev:

Finns det några bra labb i lundatrakten som använder någon bättre teknik för att få schyssta papperskopior från dia?

vet inte vad de använder för teknik men bildcenter på grönegatan brukar jag vara nöjd med. www.bildcenter.com

meddela gärna om du hittar nån som är bättre och/eller billigare

/e

Hej.

Krelab i Helsingborg (proffslabb 042-147777) scannar in och gör kopior mkt bra. Kostar lite mer men man behöver inte bli besviken.

Jacob vP

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar