Advertisement

Annons

Bra brusbehandlingsprogram

Produkter
(logga in för att koppla)

plåtson

Avslutat medlemskap
Hej!

Använder PS Elements men skulle vilja ha möjligheten att via ett bra brusreduceringsprogram bearbeta bilden ytterligare. Använder kamerans brusreducering men fått tipset att stänga av den funktionen då det blir ett bättre resultat om man brusreducerar efteråt. Har kikat på "Net Image" som hastigast, ser att det programmet finns som Standalone men inte som Plugin på Elements. Finns brus-Pluginprogram till Elements eller är alla passande dito typ standalone.//Bert

Jag har använt Neat Image i några år, och det gjorde nog sitt jobb (i alla fall bättre än PSE). Efter datorbyte står jag nu utan, och jag tror att jag kommer välja Topazlabs brusprogram nu vid nyinköp

Topaz verkar intressant. Resultatet ser ju väldigt bra ut på deras hemsida i alla fall. Går tydligen att använda i LR också om man laddar ner ett extraprogram. Jag är lite besviken på brusreduceringen i LR4 beta, som inte är bättre än i LR3,6, men den kanske blir bättre i skarpa versionen. Annars kanske Topaz skulle komplettera fint.

Har nu kikat igenom era tips och kommit fram till att TopazLabs verkar vara det jag söker. T-Labs erbjuder en hel massa specialprogram(10-15 st) allt från uppskärpning, brusreducering, linskorr till specialeffekter, verkar helt galet bra.
Man kan köpa alla programmen i ett paket för nätt 300 dollar ca 2000 sek, man blir verkligen sugen på att skaffa rubbet. Börjar nu förstå hur alla superskarpa, brusfria bilder med fantastiska färger osv har kommit till, jo, de har säkert varit på verkstadsbesök i TopazLabs eller något liknande superbildbehandlingsprogram.

Tack alla ni som svarat, kom gärna med fler tips!

Mvh//Bert

Imagenomic noiseware professional, mums vilket fint program, kör det dock som plugin i elements 8. Först tar jag råfilen i antingen LR eller CS5 och gör klart den, sen brusreduceringen allra sist i INP.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto