Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bra bok om photshop 6

Produkter
(logga in för att koppla)

kortkort

Aktiv medlem
Har nyligen skaffat photoshop 6, men saknar en bra bok som beskriver grunderna. Har satt mig in i photoshop en del och klarar de enklare sakerna, men vill komma vidare. Söker gärna en bok skriven på svenska. Vet att det finns en hel del för photoshop 5, men för 6:an ser det tunt ut. Kanske inte har så stor betydelse om man köper en bok om photoshop 5, eller??

Bl a finns det en bok av Scott Kelby som jag tror är en storsäljare.

Tacksam för tips!

kortkort skrev:
Har nyligen skaffat photoshop 6,

Till att börja med borde du ställa frågan på rätt sätt för att kunna få ett bra svar.

Jag antar att det är Photoshop Elements 6 du pratar om?

Photoshop 6 är nämligen ett helt annat program.

Rätt antaget. Det är photoshop elements 6 som jag söker en bra bok till.

Har fått låna en bok (Adobe´s egen) om Photoshop elements 4, men den var inte världens bästa.

Tacksam för tips!

kortkort skrev:
Rätt antaget. Det är photoshop elements 6 som jag söker en bra bok till.

Har fått låna en bok (Adobe´s egen) om Photoshop elements 4, men den var inte världens bästa.

Tacksam för tips!

Scott Kelbys böcker är erkänt bra.

Var på ett seminarium där han pratade och det var riktigt givande kan jag säga.

Då är frågan om det spelar någon större roll om boken jag har hittat är för Photoshop Elements 5, då jag har köpt programvaran i version 6. Det allra mesta borde väl vara detsamma. Misstänker att Photoshop Elements 6 kanske har några nya funktioner medan det mesta fungerar som för tidigare versioner.

Stämmer mitt antagande?

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto