** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Bra bildvisningsprogram?

Produkter
(logga in för att koppla)

telistobbe

Medlem
Hej.

Jag är på jakt efter ett bra program för att göra "slideshows" på datorn.
Kraven är:
- att det ska vara bra upplösning
- möjlighet att lägga in musik och tona den
- skriva in text
- spara i "bra" format

Jag har provat bla Pinnacle Studio 8 men upplösningen blir för dålig.
I rena "slideshow"-program finns det oftast för dåligt med redigeringsmöjligheter för text och ljud.

Någon som har tips på ett bra/komplett program.

Med Flash och PowerPoint kan du göra det som du efterfrågar. Flash är bättre för lite mer avancerade övningar.

p.s.
Sedan kan du ju också använda webprogram för att göra en bildvisning.

Du kan ju testa Premiere, men det verkar konstigt att pinnacle studio inte skulle klara högre res än DV.

Om jag skulle göra en bildvisning skulle jag först å främst välja flash att göra det i.. Där kan du jobba med text, bild och ljud precis som du skriver att du vill göra. Och även bestämma hur du vill komprimera bilderna om du nu vill det. Men det tar ju ett tag att lära sig flash..

Tror det ska finnas ett cd-bränningsprogram som har funktion för bildspel Easy CD creator.. Om jag inte minns fel finns det också liknande funktioner i ACDsee tror jag..

/micke

oslagbart & dyrt:
(finns som icke cosher pa natet...)

final cut pro 3. for mac
avid 3. for pc
after effects (finns som test version pa adobe.com)

flash funkar fiint osso...

en "budget" version av flash finns pa swishzone.com programmet heter swish o e verkligen roligt o latt att arbeta med...

den daliga kvaliteten kan bero pa vad du exporterat din video som... forsoker du att blasa upp jpegs i vido o sen lagger till en kraftig komprimering sa blir det bara skit...
jag exporterar mina filmer i 760x480 och imorterar alla graphics runt 1100-1600 i storlek...
pa sa vis kan du zooma in o ut utan att pixelera slut resultatet...
jag kor med after effects o final cut...

nar du exporterar rekomenderar jag dig att anvanda antingen mpeg1 eller quicktime med sorenson codec...

forstas ar det lite beroende pa vart du ska visa din video eller bildshow... ska den pa natet, tv eller pa cd eller dvd???

natt du kan testa som e ganska coolt om det funkar ar att exportera en mpeg2 version, branna den pa en vanlig cd o testa i dvd spelaren pa tv:n 99% av de nya spelarna som jag testat pa har funkat fiiint....

men som sagt det ar beroende pa vad du vill gora med det hela...

rekomenderar osso att lagga ljud slingan forst, o sen edita till den... mao lagg bilderna efter takten av musiken... profsigare pa det viset...

smiles

timo

Senast ändrad:
Pinnacle Studio är ett videoredigeringsprogram och då kan det vara svårt med kvaliteten av flera orsaker.

Digital video har upplösningen 720x576 i PAL.
Video visas med radsprång, interlace. Det vill säga först ritas linje 2,4,6 ... och sedan linje 1,3,5 ...
Detta gör det svårt att visa skarpa bilder i hög upplösning på video. Två alternativ finns. 1. Skapa bilder med upplösningen 768 x 576, eller ännu hellre 710 x 534. Importera till vidoeprogrammet men en kontroll som bidehåller aspektförhållandet i bilden. Bil bilderna dåliga, lägg till lite gausisk oskärpa i PS.

Billigast är notepad och hårdkodning av html.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar