Annons

Bra bildspelsprogram DVD

Produkter
(logga in för att koppla)

froslunda

Aktiv medlem
Orkar inte med windovs 7 DVD-bränning längre. Har försökt bränna en dvd med bildspel och musik. Hur jag än gör, fattas det alltid någin minut med musik i mitten när det ska på nästa låt på bildspelet. Spelar ingen roll om jag låter programmet anpassa musikens längd till bildvisningen.
Så nu vill jag ha rekommendationer på bra bildspelsprogram, snygga och lite proffsiga. Som funkar att branna en läcker DVD på. Å gratis så klart!
Gunnar

Hej.
Det finns en nedladdningsbar Magix Photostory 8 De Luxe ett fantastiskt program man bränner alla format WMVHD Blue Ray M.M.
kolla det eller tidigare Photostory 7 De Luxe.

Tackar! Hämtar just. Jag hamnade tydligen på någon "svenskanpassad" sida där de nyaste versionerna inte finns med, den här sidan som jag kom till när jag sökte på 8 var betydligt bättre. Tack igen!

Tackar! Hämtar just. Jag hamnade tydligen på någon "svenskanpassad" sida där de nyaste versionerna inte finns med, den här sidan som jag kom till när jag sökte på 8 var betydligt bättre. Tack igen!

Hej.
De Luxe versionen finns nog bara som nerladdning, men man kan köpa en
disc från magix man kan beställa den när man går in och laddar ner en
köpversion, det är ett helt fantastiskt program.

Det går fint med nedladdning, det är ju enkelt att bränna en CD själv sedan. Jag skall prova programmet, det lilla jag tittat tycker jag att det ser bra ut. Och när jag reggade mig hos Magix fick jag ett mejl med 50 spänn i rabatt, så dom ligger bra till att få sälja ;-) Det blir programprovarkväll i kväll!

Det går fint med nedladdning, det är ju enkelt att bränna en CD själv sedan. Jag skall prova programmet, det lilla jag tittat tycker jag att det ser bra ut. Och när jag reggade mig hos Magix fick jag ett mejl med 50 spänn i rabatt, så dom ligger bra till att få sälja ;-) Det blir programprovarkväll i kväll!
Jah är jättenöjd med programet, skärpan på bilderna är otroligt
bra i bildspelet, mycket enkelt att jobba med ljudspåret om man vill
tona upp eller ned i ljudet och mycket mycket annat.

Jah är jättenöjd med programet, skärpan på bilderna är otroligt
bra i bildspelet, mycket enkelt att jobba med ljudspåret om man vill
tona upp eller ned i ljudet och mycket mycket annat.
Jag laddade hem testversione,men bildkvaliteten tappar och inte bränner programmet hela bildspelet heller, är det begränsningar i testvarianten?
Gunnar

Jag laddade hem testversione,men bildkvaliteten tappar och inte bränner programmet hela bildspelet heller, är det begränsningar i testvarianten?
Gunnar
Det finns många sätt att bränna bildspel på i Magix, att det tappar i
skärpa kan jag inte förstå mina bilder är superskarpa, det går nog att
bränna i testvarianten men kanske med ett vattentryck eller något annat
som säger att det är en testvariant

Det finns många sätt att bränna bildspel på i Magix, att det tappar i
skärpa kan jag inte förstå mina bilder är superskarpa, det går nog att
bränna i testvarianten men kanske med ett vattentryck eller något annat
som säger att det är en testvariant
Nix pix, ingen vattenstämpel, bara ett kasst program tyvärr.
Undrar bara om det är någon som kört demovarianten och inte kunnat bränna allt och med bibehållen kvalitet. Som det känns nu kommer jag inte lägga en spänn på detta program.
Gunnar

Nix pix, ingen vattenstämpel, bara ett kasst program tyvärr.
Undrar bara om det är någon som kört demovarianten och inte kunnat bränna allt och med bibehållen kvalitet. Som det känns nu kommer jag inte lägga en spänn på detta program.
Gunnar

Pratar vi om samma program Magic Photostory CD/DVD8 de luxe.
eller om Photostory 7 eller något annat.
8 de luxe finns att köpa hos Amazon.UK det finns en nerladdningsbar
variant men den är svår att hitta på Magix hemsida.

Pratar vi om samma program Magic Photostory CD/DVD8 de luxe.
eller om Photostory 7 eller något annat.
8 de luxe finns att köpa hos Amazon.UK det finns en nerladdningsbar
variant men den är svår att hitta på Magix hemsida.

Magix Xtreme Photostory on CD & DVD 8 Delux Download version

heter programmet. Hmmm.. inte enklaste namnet på ett program

Magix Xtreme Photostory on CD & DVD 8 Delux finns att ladda ned här: www.magix.com

För mig blev ProShow Gold vinnare, det passade mig bäst så det köpte jag.

För den som bara vill ha ett enkelt program för tillfällig bildspelsproduktion finns även gratisalternativ, till exempel Photostage. Inga fantastiska effekter, men gratis.

Senast ändrad:
Orkar inte med windovs 7 DVD-bränning längre. Har försökt bränna en dvd med bildspel och musik. Hur jag än gör, fattas det alltid någin minut med musik i mitten när det ska på nästa låt på bildspelet. Spelar ingen roll om jag låter programmet anpassa musikens längd till bildvisningen.
Så nu vill jag ha rekommendationer på bra bildspelsprogram, snygga och lite proffsiga. Som funkar att branna en läcker DVD på. Å gratis så klart!
Gunnar

Testa Wings Platinum www.wingsplatinum.se Som är det klart bästa bildspelprogrammet på marknaden.
Visserligen på engelska men det finns en gratis version med många funktioner (DVD) och vill man sedan bli mer avancerad så kan man uppgradera sig till proffsversionerna.

hakar på denna tråd..

Jag är egentligen bara ute efter en feature.. nämligen att kunna visa två separata bilder samtidigt. Alltså kunna lägga upp två bilder parallellt och sedan bara byta bild 1 medans bild 2 ligger kvar.. ingen bra förklaring kanske men jag hoppas du förstår..

Finns det någon som känner till något gratis program eller iaf billigt program där man kan få denna effekt? Wings Platinum (3.500 exkl. moms) har "2x spår för bilder" vilket jag tolkar som att det är den effekt jag letar efter, men alltså lite för dyrt för mig med tanke på hur sällan jag gör bildspel..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar