Annons

Bra begagnad analog systemkamera

Produkter
(logga in för att koppla)
800SI, 600SI, Dynax 7 är alla semiproffshus och mycket trevliga. Dynax 9 är det gamla proffshuset som är extremt gediget och gôtt. Dynax 9 är väl ungefär i nivå med Nikon F5 prestanda och prismässigt (runt 3000-4000:- ) medans de övriga borde kunna fås för en tusenlapp, femhundra kronor.

800SI, 600SI, Dynax 7 är alla semiproffshus och mycket trevliga. .
Dynax 9 är det gamla proffshuset som är extremt gediget och gôtt. Dynax 9 är väl ungefär i nivå med Nikon F5 prestanda och prismässigt (runt 3000-4000:- ) medans de övriga borde kunna fås för en tusenlapp, femhundra kronor

Mm, har hört att 800 si:n ska vara bra. & dynax 9:an... Fast där skenar min buget för köp av analogt hus iaf:)
/MB

Du kan få ärva min gamla Af 7000 med blixt samt datum bakstycke dyrt..Du får deponera stålarna själv vart du vill..Bara dom går till välgörande ändamål för mat till kidds.. .

400 kr till nån seriös insamling till svältande barn kostar den...Samt frakten då..

och priset är högt. medans skälet är gott.. Några skall få lite käk var tanken...

Du kan få ärva min gamla Af 7000 med blixt samt datum bakstycke dyrt..Du får deponera stålarna själv vart du vill..Bara dom går till välgörande ändamål för mat till kidds.. .

400 kr till nån seriös insamling till svältande barn kostar den...Samt frakten då..

och priset är högt. medans skälet är gott.. Några skall få lite käk var tanken...

Vänta här...Driver du m mig?!?

100% välgörenhet handlar det om.. Du får en kamera med blixt samt databakstycke ..

pengen går till nån organisation du tror är seriös samt förvaltar slantarna så dom kommer verkligen som midda åt några hungriga ungar nån stans i världen...

Listigt Torbjörn - jag ska göra mig av med mina analoga Minolta som ligger och skräpar. Detta var ett bra sätt. Tack för tipset.

Listigt Torbjörn - jag ska göra mig av med mina analoga Minolta som ligger och skräpar. Detta var ett bra sätt. Tack för tipset.

Kul!

Ja det blir liksom ett slags hälften hälften sattsning på sända lite hjälp till behövande.. Köparen samt säljaren sänder ett bidrag tillsammans..

Och då jag älskar min gamla kamera där den står. och minns vareviga sekund då den inköptes dåtid kanondyrt och jag var så stooolt. Så känns det som ett bra tillfälle att sända den vidare med en fin avslutning på vårt långa förhållande.. Den är dessutom knappt använd sedan 1991 heller.. Därför den hamnade i vårdnadstvist mellan mitt ex o mig.. Så den är i rätt bra skick därmed.. Och herrejisses vikka bilder den tagit denna kamera.. Den var även med och tog bilderna till påbyggarföretaget jag var säljare samt marknadsavsvarig för samt delägare i..Så den första broschyren togs bilderna med denna fina Minolta..

Ja jisse va´d fina minnen.. Så skall bli roligt om den kommer i bruk igen... Och med den goda smak det ger att denna kvinna tar över den då jag vet hennes sanna intresse för foto.. Och så får nån stackare lite käk och en dag till av lite bättre liv...

Jag tycker det är suveränt....helt suveränt..

Men jag misstänker Malin vill ha en kamera som är modern ett tag till.AF7000,den första AF:n som kom 1985, är hopplöst out idag,med långsam af,elektronik som är på randen till förbrukad,men till dess fördel kan köras´med vanliga batterier.
Har själv en sådan på museihyllan...

givetvis.. Detta var enbart en ide till att ge stålar till välgörenhet.... Så den kan förkastas eller antas..

Inga problem alls.. Och hurvida Af duger beror väl på vad som skall fotas..Jag har fotat hundutställningar med springande hundar i ringar utan problem... Så till sådant duger Af vet jag... Min 7000 är dessutom inte använd som hobbyistkamera. Utan egentligen sett ur fotohobbyistperspektiv är den mycket lite använd...Har dessutom legat i stort oanvänd sedan 91 då den hamnade kvar med mitt ex.. Sedan efter lång värdnadstvist fick jag köpa den tillbaks för en tusenlapp rätt nyligen.. Hehe.. Tuffa förhandlingar det.. Den har ju separat blixt samt databakstycke också..

men men Om Malin känner detta inte blir rätt så är det ju absolut inga problem alls.. Det kanske sitter någon med en modernare kamera som kan ta över min idee helt enkelt. Då får malin en kanske bättre kamera och fortfarande får kidds lite käk..

Utmaningen ligger ju där till någon med en fin nyare modernare Minolta analog att ge den till Malin för 500 kr.. samt att kameraägaren står för frakten till malin...Så hela 500 kr går till käk...

givetvis.. Detta var enbart en ide till att ge stålar till välgörenhet.... Så den kan förkastas eller antas..

Inga problem alls.. Och hurvida Af duger beror väl på vad som skall fotas..Jag har fotat hundutställningar med springande hundar i ringar utan problem... Så till sådant duger Af vet jag... Min 7000 är dessutom inte använd som hobbyistkamera. Utan egentligen sett ur fotohobbyistperspektiv är den mycket lite använd...Har dessutom legat i stort oanvänd sedan 91 då den hamnade kvar med mitt ex.. Sedan efter lång värdnadstvist fick jag köpa den tillbaks för en tusenlapp rätt nyligen.. Hehe.. Tuffa förhandlingar det.. Den har ju separat blixt samt databakstycke också..

men men Om Malin känner detta inte blir rätt så är det ju absolut inga problem alls.. Det kanske sitter någon med en modernare kamera som kan ta över min idee helt enkelt. Då får malin en kanske bättre kamera och fortfarande får kidds lite käk..

Utmaningen ligger ju där till någon med en fin nyare modernare Minolta analog att ge den till Malin för 500 kr.. samt att kameraägaren står för frakten till malin...Så hela 500 kr går till käk...

Hej igen..
Jag menar inte att 7000 af är en dålig kamera,den var superb på sin tid och har gett mej mycket glädje,men tillhör nog veteranerna idag.Vad har du för objektiv till den,ett av mina krånglar..
Jag ser också dina fina hi fi bilder,hi fi som var mej varmt om hjärtat i yngre dagar.Är hela denna utrustning på bilderna din egen?
Du kan väl maila till mej..

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto