Annons

Bra böcker om CS3, avancerad nivå?

Produkter
(logga in för att koppla)

eldduva

Aktiv medlem
Jag är på jakt efter böcker om CS3 på avancerad nivå (likvärdig den i tidningen PS advanced). Ge mig gärna tips om var jag kan hitta bra sådana! De flesta böcker som jag har hittat är väldigt grundläggande.
 
Jag vet ju inte vilka böcker du har läst men jag har läst ett par böcker om photoshop och det jag upplever är att "alla" har med grunder också, kan inte hitta någon som går på jätteavancerade saker direkt.
F1 finns ju i photoshop som du kanske vet och tanken där är väl att allt ska finnas med.
Adobe ska ha en egen lista på böcker som är skrivna utav associerade ACE eller ACI om jag inte har helt fel, men jag har inte hittat den.

Jag kan dock rekomendera Photoshop CS3 bible som jag håller på att läsa nu, den är väldigt genomgående vad gäller hur saker och ting fungerar. Den är tung, men jag antar att de flesta mer avancerade böcker är det. Den är på cirkus 1100 sidor, det känns som om den har med mycket, och sen så finns ju ett par andra i samma serie:
Photoshop CS3 Channels and Masks Bible
och
Photoshop Cs3 Layers Bible
Dessa har jag hemma och ser fram emot att läsa.

Jag har uppfattat PS advanced som mer tutorials eller har jag fel? Men jag har aldrig läst den så jag vet ju inte hur du vill ha böckerna i så fall.

Kan också hjälpa om du skriver vilka böcker du har läst om photoshop så man kanska kan filtrera bort vissa ... :)

Hoppas det hjälpte!
 
Jag spenderade ca. 5 timmar på att titta på recensioner av Photoshoplitteratur på internet, och den jag fastnade för var "Adobe Photoshop CS3 for Photographers" av Martin Evening. Jag fick hem den idag, och måste säga att jag är helnöjd! Den innehåller det mesta och lite till. Rekommenderas varmt!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.