Arga miner...
Jag "antog" inte alls att hon är en skurk, jag antog bara att hon gör ett par jobb "svart" för att jobba ihop bilder till en portfolio och då finns det faktiskt rum för att göra jobb för en symbolisk summa eller gratis som tack för hjälpen; Time for prints. Sedan att hobbyverksamhet skall beskattas; ja när man kommer över en viss summa så skall den det, även om den summan är relativt låg, men mig veterligen så känner jag ingen som utövar hobbyverksam och skattar för det. Just hobbyverksamhet finns det mycket okunskap om.
Det jag ville lyfta fram ang att jobba svart är att det finns otroligt många fotografer och även andra yrkesgrupper som gör en hel del jobb svart och därav drar ner priserna till svältfaktor. Jag syftade inte på just denna person som precis gått ut skolan och funderar på att jobba som fotograf. Vidare menar jag inte att skatter är skit, men jag håller med om att det var klumpigt uttryckt. Jag hade lite brått och det blev just det ordvalet.
Jag anser att skatter och alla de avgifter som tillkommer är bra och behövliga, däremot kan det kännas lite försmädligt när man ser över hälften av pengarna "försvinna" från kontot. Men nej, skatter är inte skit.
Och den sista biten i förra inlägget angående att sätta priser efter omkostnader; Det var det jag syftade på när jag skrev att man får sätta priser beroende åp om man betalar skatt eller ej. Men som sagt, visst, alla borde betala skatt, men tyvärr ser den krassa verkligheten ut som den gör och det finns alldeles för många svartjobbare. Jag vill ursäkta mitt förra inlägg för eventuella misstolkningar och om någon kände sig kränkt eller påhoppad. Det var absolut inte min mening.
Hälsningar en god och skattebetalande fotograf!