Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bröllopsfotografering i studio?

Produkter
(logga in för att koppla)

nina84

Aktiv medlem
Hej på er!

Jag ska fota ett bröllop på lördag och känner mig lite nervös eftersom jag är rädd att vädret gör att vi blir tvungna att vara i studio. Jag känner mig väldigt osäker på detta då jag bara har fotat barn i studio och har svårt att tro att man kan fånga "bröllopskänslan" i en studio.

Har ni några tips på hur man får till riktigt fina bröllopsbilder i studio? Eller har ni kanske sett några som man kan har som inspiration?

Snälla hjälp :)

(Brudens klänning kommer att vara lila och jag har svart och vit bakgrund i studion)

Hej på er!

Jag ska fota ett bröllop på lördag och känner mig lite nervös eftersom jag är rädd att vädret gör att vi blir tvungna att vara i studio. Jag känner mig väldigt osäker på detta då jag bara har fotat barn i studio och har svårt att tro att man kan fånga "bröllopskänslan" i en studio.

Har ni några tips på hur man får till riktigt fina bröllopsbilder i studio? Eller har ni kanske sett några som man kan har som inspiration?

Snälla hjälp :)

(Brudens klänning kommer att vara lila och jag har svart och vit bakgrund i studion)

För min del jobbar jag väldigt mycket med känslor och lägger all min energi på att brudparet ska slappna av, skita i kameran och ge mig äkta uttryck. Att de vågar visa varandra kärlek, ömhet, lycka och närhet även fast jag är i rummet.

Jag håller det oftast vitt och luftigt när jag är i studion. Det är liksom en sån dag för mig. Svart funkar inte för mig.

/Jonas

Om du är mer bekväm att fota ute i miljö tycker jag du ska göra det nu också. Det går att hitta massor med bra ställen även för ösregn. Fina inomhusmiljöer med huvudsakligen naturligt ljus är ju det uppenbara förstahandsvalet. Vacker kyrka, slott i närheten som är öppet för allmänheten eller annat fint ställe, snygg resturang..... finns inga gränser. T o m utomhus finns bra miljöer.... Valv, utskjutande tak, lusthus, under bro, under stora träd kan det vara nästan torrt....
Bara mina 5 öre :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar