Annons

bröllopsfoto nattetid?

Produkter
(logga in för att koppla)

JLoow

Medlem
Hej!
Jag undrar hur svårt det är och ta bröllopsfoton i mörker vintertid? Gärna med facklor i bakgrunden och liknande. är det någon som vet?

Sen undrar jag om det är någon som vet vad det "borde" kosta för något sånt och även få fotografier tagna under själva vigseln (även den kommer troligtvis vara ganska mörk och i skenet av levande ljus).

Vi har verkligen noll koll på detta och det börjar dra ihop sig att hitta en passande fotograf till detta tillfälle.

Vi tar gärna tips på fotografer i norra dalarna också.. Nu blev det mycket här men i alla fall..
tacksam för alla svar!
 
Kan man någonting så är det inte så svårt... :)

jag vet inte vad du vill veta egentligen, först trodde jag du ville ha tips på hur man fottar, men sedan verkar det som om det är DU som ska gifta dig och då behöver du väl inget tips själv?

Men generellt så är det nog svårare att plåta bröllop i mörker för en nybörjare/amatör, men är fotografen någorlunda rutinerad så ska det nog inte vara några som helst problem.
 
jag upptäckte också nu när jag läste igenom min tråd att jag var lite otydlig i min fråga.. Det jag undrar egentligen är väl om det är genomförbart och vad man ska kolla efter hos fotografen. bör de ha någon typ av natt/kvälls foto i sin portfolio? ja nu kanske min fråga är lite lättare och besvara... Hoppas jag
 
Ja det är genomförbart utan minsta problem! Utan minsta problem, du kan få väldigt stämningsfulla bilder på vinterbröllop med facklor och slädar och en massa snö! nu bor jag itne kvar i dalarna men ajg har bott där i över 20 år, fint landskap för vinterbröllop!
 
tillägg: Valet av fotograf är alltid svårt men du kan börja med att fråga om fotografen tror sig klara av det. En ärlig person säger nej om man inte kan. Då har du ialla fall någonting att gå på vid valet av fotograf. Var också beredd på att du får betala en slant eftersom dom vanliga amatörnissarna kanske avsäger sig bröllopet och kvar är dom som har plåtat lite och vet hur det skal lgenomföras. dessa går inte heller på "gratis" fotografering utan tar betalt försitt arbete, vilket du tjänar på i längden genom trygghet och fin fina bilder
 
Tack så jätte mycket för ditt svar.. Vi har väl räknat med att fotografen kommer kosta lite mer än för de flesta andra med tanke på omständigheterna. Du säger att du bott i dalarna. Har du någon fotograf i trakerna att rekomendera?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.