ANNONS
Annons

Bröllopsfoto lång/kort??

Produkter
(logga in för att koppla)

Malla

Aktiv medlem
Har fått en förfrågan om att plåta ett bröllop,
där brudgummen är c:a två meter och bruden betydligt kortare, deras önskemål, likaså mitt är hur man bäst får till det för att se så bra ut som möjligt, någon som har några tips??

Några förslag:
*Trappa, ett trappsteg var.
*Pall/låda för henne att stå på, har hon lång klänning döljs den kanske. Eller så kan du ju beskära så inte fötterna syns.
*Han sitter på stol eller liknande och hon står.
*Bägge sitter.
*Han håller henne i sin famn.
osv...

Eller som ett par jag fotograferade sa, oförstående för min önskan att få dem att se mer jämnlånga ut:

"Men det är ju såhär vi ser ut och som folk kommer se oss...?!"

Nenoj skrev:
Eller som ett par jag fotograferade sa, oförstående för min önskan att få dem att se mer jämnlånga ut:

"Men det är ju såhär vi ser ut och som folk kommer se oss...?!"

PRECIS.
det ser ut så, visst man kanske kan "döda" skillnaden lite, men inte allt för mycket.
Fråga dom?

Är skillnaden extrem kan man göra ngt kul av den.

Ställ henne på en sten så att det blir jämnhöjd och låt henne luta sig extremt framåt och ge honom en puss på kinden.

Men jag håller med dig att man inte vill att huvudena är för långt från varandra, det kommer inte bli bra.

/Erik

Erik Schalin skrev:
Är skillnaden extrem kan man göra ngt kul av den..... Ställ henne på en sten så att det blir jämnhöjd och låt henne luta sig extremt framåt och ge honom en puss på kinden.

Detta är skitbra som variant, och sedan några "seriösa" där han sitter "lite snett" på en stenmur, sten, whatever, och hon står bredvid. Då kan du ta varianter där hon håller om honom, lutar sig mot honom, sitter i knät, han håller om henne om hennes rygg och sticker fram huvudet vid/över hennes axel etc etc.

En skitbra grej vore nog att testa en gång innan med dem så att idéerna funkar, det kan bli jäkligt jobbigt när man ser i sökaren att det inte funkar och tiden går. Tror inte man behöver vara rädd för att inte verka seriös om man föreslår detta, tvärtom snarare. Ett proffs ser till att förbereda sig på det sätt han/hon tycker är bäst.

Som Patrik skrev så tycker jag att du ska försöka att få ta några testfoton på dem & se hur det fungerar, då kan du även få ett hum om hur dom fungerar framför kameran. Obs att jag skrev ett hum för dom är nog nervösare på bröllopsdagen.

Jag ska fota ett bröllop på Lördag & har testfotat brudparet innan. Enligt tradition så ska ju bruden stå till vänster (från kameran sett), det tycker jag dock inte ser bra ut om brudgummen är längre. Jag föredrar att ha den längre personen till vänster eftersom det i mina ögon ser mer estetiskt ut.

Traditionen som jag bryter har bara att göra med att dom kommer ut ur kyrkan i den positionen.

Självfallet så har dock brudparet sista ordet i frågan.

Larsa

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar