Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bröllop i vintermörker.

Produkter
(logga in för att koppla)

defiant

Aktiv medlem
Hej! skall som "extra" fotograf fota lite på ett bröllop som går av stapeln i början på december och skulle vilja ha lite tips med belysning.

Vet inte om det blir inne i kyrkan under vigseln, men efter vigseln på väg ut från kyrkan samt utanför och till festen blir det i alla fall.

Kommer ev. att ta lite bilder innan i studio oxå.

Tacksam för alla seriösa tips.

Gifter dom sig på kvällen? Annars är det ganska ljust även i december. Har du tur är det snö ute. Då blir ljuset riktigt fint.

16:00 är vigseln, och snö i göteborg i början på December e jag tveksam till, men man kan ju ha tur..

Varför väljer man att gifta sig kl. 16? Är dom morgontrötta? :) Det finns några trådar i forumet om nattfotografering.

Du får väl plåta dom innan bröllopet. Alternativet är ljuskänslig film eller blixt.

varför dom väljer 16:00 vet jag faktiskt inte, men får väl testa lite några dagar innan, kommer att fota digitalt så känsligehetn är lätt fixad, vill dock försöka undvika brus..

tror inte det går att plåta dom innan då han inte skall se henne med klänningen, har för mig att det var något med otur....

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar