NeonX
Ny medlem
Hej, nu har det hänt, min livs värsta dator/kamera mardröm, i stort stätt alla mina bilder från 2005 försvann. jag skulle formatera datorn, brände ut alla mina bilder på 5-6 dvd skivor av märket SONY (tänkte i min enfald att eftersom det är ett känt märke skulle skivorna vara bra) sagt och gjort formaterar datorn och sen när jag skall lägga in bilderna igen kommer chocken. " stoppa i en DVD i DVD läsaren" trotts att jag redan gjort det, datorn vägrar känna igen skivan eller så står det 0byte upptaget 0 byte ledigt. har provat på en annan dator oxå. bara att acceptera att 5-6 dvd skivor fulla med minnen och bilder är som bortblåsta. så nu har jag bestämt mig för att aldrig någonsin i mitt liv råka ut för nått liknande. så har någon tipps på hur jag verkligen kan gaddera mig mot sånt här. tänkte på en extärn h-disk men en näravänn till mig, har använt sådana och 4 st har "brunnigt upp" eller självförstörts av okänd anledning ...alla var av olika märke dessutom så kan inte lita på de heller....hur katten skall man gaddera sig? skriva ut och spara kostar för mycket + att jag vill ha tillgång till dem i datorn.
///tack på förhand , en lätt förkrossad "fotograf"
///tack på förhand , en lätt förkrossad "fotograf"