Annons

BP-511, erfarenheter?

Produkter
(logga in för att koppla)
Min femöra:

Jag äger tre batterier av typ 511, två canon och ett kaffebrus. Originalen föllde med 300d och 5d:n. Förste gick att få ut sisådär 100 kort på 300d:n. Sett i retroperspektiv så är det nog defekt, men jag hadde inget att jämnföra med. Då köpte jag Kaffe-batteriet och vilken skillnad. Jag har inte riktigt koll på hur många kort det klarar men det är mer än 500. Sedan köpte vi 5d:n och det batteriet som var med är väl likvärdigt kaffe-batteriet.

Summasummarum, jag kan inte se nogån skillnad på ett batteri till 139 kr och ett till typ 800 kr. Men jag kanske ångrar mig nån dag, vem vet?

/Thorsten
 
Re: Olika volt tal?

Cassiopeja83 skrev:
Hejsan!

Blåser liv i denna disskution igen. Jag undrar om det är någon fara att "blanda" olika volt tal i batterigreppet? Använder BG-E2 till canon 20D. Jag har två canon orginal batterier BP-511A som har 7,4V och 1390mAh,sen har jag tre batterier BP-511 som har 7,2V och 1500mAh.

Kan det vara någon fara för kameran om man använder ett av varje?

Tacksam för svar.

Mvh Maria

5 batterier? Brukar du resa en månad i djungler eller har du andra orsaker att ha så många? Inget illa ment men blev lite nyfiken för detta var nog det största antalet batterier som någon säger sig ha haft. :)

Mvh,
Lars
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.