saramaria74
Medlem
Hej alla vänliga människor på fotosidan.se!
Jag ska hjälpa till, alltså fotografera, vid ett stort mästerskap i början av maj och behöver lite tips vid olika idrotter. Därför har jag startat några diskussioner, fast alla diskussionerna gäller samma ställe men de olika diskussionerna är delade, alltså egen diskussion om "varje idrottgren" om ni förstår det?
Jag ska "reka" alla ställen, där tävlingarna ska pågå.
I den här diskussionen vill jag så gärna få tips/"bra att veta" om bowling...
Ja, bowlingen är lite tråkigt OM man tar samma typ av bilder som alla andra... Men som jag förstår rätt, så vill de så gärna ha bilder, där kan man se vem som bowlar eller något liknande...
Men jag vill gå lite längre och bryta lite.
Så är mina frågor:
* Hur kan jag göra det utan att behöva störa bowlarna? T.ex. om jag vill ta bilder på bowlarna ur en annorlunda vinkel, så finns det risk att jag "hittar" ett ställe som kanske stör bowlarna...? Så är det bäst att låta vara bowlarna?
* Är blixt inte bra i bowlingshallen? :S
* Ska man helst ha ett tele-zoomobjektiv, typ 75-300 eller?
Tacksam för all svar/tips/råd m.m.
Hälsningar // Sara
Jag ska hjälpa till, alltså fotografera, vid ett stort mästerskap i början av maj och behöver lite tips vid olika idrotter. Därför har jag startat några diskussioner, fast alla diskussionerna gäller samma ställe men de olika diskussionerna är delade, alltså egen diskussion om "varje idrottgren" om ni förstår det?
Jag ska "reka" alla ställen, där tävlingarna ska pågå.
I den här diskussionen vill jag så gärna få tips/"bra att veta" om bowling...
Ja, bowlingen är lite tråkigt OM man tar samma typ av bilder som alla andra... Men som jag förstår rätt, så vill de så gärna ha bilder, där kan man se vem som bowlar eller något liknande...
Men jag vill gå lite längre och bryta lite.
Så är mina frågor:
* Hur kan jag göra det utan att behöva störa bowlarna? T.ex. om jag vill ta bilder på bowlarna ur en annorlunda vinkel, så finns det risk att jag "hittar" ett ställe som kanske stör bowlarna...? Så är det bäst att låta vara bowlarna?
* Är blixt inte bra i bowlingshallen? :S
* Ska man helst ha ett tele-zoomobjektiv, typ 75-300 eller?
Tacksam för all svar/tips/råd m.m.
Hälsningar // Sara