Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Bostadsfotografering
- Trådstartare Lany
- Start datum
LivingPixels
Aktiv medlem
Du lägger ihop två exponeringar, en exponerad för rummet och en för fönstren, i valfritt bildbehandlingsprogram.
Lany
Avslutat medlemskap
Tack för era svar! Jag ska prova att lägga ihop bilder, men misstänker att det kan bli tidskrävande om man har många bilder att ta.
Jag har provat att rikta blixten mot taket. Som du säger blir skuggorna mindre framträdande, men jag skulle vilja att det inte blev skuggor alls. Kanske en omöjlig ekvation att få skuggfria bilder och utsikt?
Jag har provat att rikta blixten mot taket. Som du säger blir skuggorna mindre framträdande, men jag skulle vilja att det inte blev skuggor alls. Kanske en omöjlig ekvation att få skuggfria bilder och utsikt?
Frocli
Aktiv medlem
Den bästa metoden är HDR i datorn. Använd stativ och gafla. Gör utöver rätt exponerade bilder några underexponerade.Kan någon tipsa mig om hur man fotar så att man får utsikt ut genom fönstren utan att behöva använda starkt blixt och underexponering? Vill helst ha naturligt ljus och vill framför allt inte få bilxtskuggor.
Tack på förhand!
Svårt att säga hur underexponerad den ska vara, eftersom det beror på vbilken belysning är utomhus. Det kan vara rätt 1 steg en dag, 4-5 steg en annan dag.
i datorn väljer du ut den där fönstret ser bäst ut, och kopierar ihop bilderna.
Många program kan göra det, även gratisprogram.
Man kan eventuellt få bra bild även på en gång med stark blixt på taket, men inte alltid.
HDR blir bättre.
Bilden ser ofta lite onaturligt ut, men gör sitt syfte i mäklarbild.