Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Borders

Produkter
(logga in för att koppla)

eyewoo

Medlem
Antagligen har någon kommenterat detta förut, isåfall, ursäkta!

Jag förstår inte varför ni har dessa färger som omöjliggör användandet av vita kanter på bilderna. Jag använder för det mesta vita eller svarta beroende på bilden, men här kan man inte använda vita eftersom bakgrundsfärger på sidan gör så att kanten försvinner. Antingen det eller så auto-croppas kanter bort. Vilket jag inte heller förstår då allt som är på en bild ska vara på bilden.

Kritik. Ta åt er. Fixa :p

En 1 px bred ram runt bilden fixar ju "problemet" med att en vit ram inte syns.

Någon autocropping förekommer inte av bilderna.

Mvh

Jeppe - forumvärd.

ah

Du menar att jag ska lägga till en 1px svart ram runt den vita ramen?

Jo det "går" ju, men det ser tråkigt ut. Ni borde ha olika templates med olika färger, så man själv kan få välja... det är väl inte så otroligt svårt att fixa in i db:en?

Men då kommer ju jag som kanske har någon annan färg än du har inte se den vita linjen så bra eller lika snyggt som du kan.

/ Marcus

knepigt

Alltså, ni som inte redan sett den utmärkta konst/fotosidan Eatpoo, googla in den.

Grejjen med att ha olika templates för bakgrundfärger o.s.v. är att man ska kunna se bilden för vad den är och inte få den ändrar på grund utav siten. Om det finns en mörk bakgrund kan de som har vita borders bli nöjda, om det finns ett annat val som t. ex ljusa färger, så kan de andra bli glada.

Oavsett så vore det bästa om iallafall albumbakgrunden vore mörkare, alltså grått. Då får blir det maximala antalet människor nöjda med hur deras bilder ser ut på siten eftersom både svarta kanter och vita kanter synd bra i grått. De enda som inte blir glada är de som har gråa kanter, men såna har jag inte sett hitills...

Tycker jag iallafall.

jojo

Jag fattar precis, men det kan vi väl hålla med om, att alla som lägger upp bilder här kanske inte har den kunskapen och/eller inte orkar pyssla med sådant.

Det borde finnas bättre lösningar, jag är med på andra fotoforum och har aldrig stött på det här problemet.

Men det där är annars ett sätt att göra det på, omständigare men det fungerar.

Todo

Hej!

Vi har haft den här diskussionen uppe och vi har full insikt i problemet. Tyvärr har vi ännu inte hittat någon ultimat lösning men jag ska kolla på det nu när vi lanserar vår nya design framöver, jag skulle gärna se en lösning där man enkelt kan ställa in färgvalen själv likt portfolio.

Helt klarvit måste ju inte bakgrunden på fotosidan vara, men väldigt nära skulle den ju kunna vara istället.
Det är ju lättare att bestämma en enhetlig bakgrund för alla som nu, bara att där finns lite gråton i det hela!
Hur många använder sig av den gråa färgen som finns här i forumet som färgval på sin ram??? Inte jag i alla fall, då använder jag ju klarvit istället!!!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar