Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

bokrea

Produkter
(logga in för att koppla)
Slår ett slag för E=MC².

Alla fotografer borde gilla "C" som står för ljusets hastighet. I den här boken får du det dessutom i kvadrat! =P

90 spänn om jag inte missminner mig.

Såg en jättebok om nordisk arkitektur med massor av annorlunda bilder av byggnader... kanske slår till, kanske inte...

O så kränger de en bok om Sveriges Fulaste Vykort, sida upp o sida ner med fruktansvärt fula och tråkiga vykort från olika städer o sevärdheter i konungariket... avvaktade med den också...

Däremot inhandlade jag Ulf Sjöstedts "bild" för 159 spänn... o så ett gäng böcker med bara text i, vad man nu ska med dem till!

elohim skrev:
Slår ett slag för E=MC².

Alla fotografer borde gilla "C" som står för ljusets hastighet. I den här boken får du det dessutom i kvadrat! =P

90 spänn om jag inte missminner mig.

Håller med. Den är riktigt bra - genialiskt skriven!

mvh Janne

I fotoform köpte jag "Skogens öga" med Klum. 59 kronor tyckte jag att jag kunde offra! (utan cd-skiva)
Såg även Assurs tungviktare men jag hade inte 500 kronor! Buhu!

---Tråkigt lite konstlitteratur på bokrean, vilket upprepar sig från år till år. Men det är ju i och för sig inte så konstigt eftersom dessa är dyra i produktion generellt sett....

Jag lyckades dock att hitta en samling böcker av Christer Strömholm, Rodchenko, Skogens Öga, Plåtat mfl så lite fanns det ju.....

Mest bara billiga lågbudgetböcker ala Bonniers naturens världböcker..... hittar man konstböcker som inte är vanliga lexikon så har man lite tur...

Ett fint tips är "Måleriets historia" av syster Wendy Beckett, en fantastisk bok som omhandlar måleriets historia...Någon undrar kanske vad detta har med foto att göra...Det har till 95% med fotografi att göra! Jag anser att vi fotografer har MYCKET mer att lära av klassiska-konstnärer/konstmålare än vad dem har att lära av oss!! Värt at tänka på!!!!

Mvh Niclas.

Niclasfoto skrev:
Jag anser att vi fotografer har MYCKET mer att lära av klassiska-konstnärer/konstmålare än vad dem har att lära av oss!!

Blir lite svårt för de klassiska-konstnärer/konstmålarna att lära av oss..de e döda ;-)

I övrigt håller jag helt med om att det finns mycket kunskap att ta in från målerikonsten.
Jag studerade målerikonst och målade mycket, långt innan jag började fotografera.

Jag anser mig ha haft stor nytta av det, inte minst vad gäller känsla för komposition, motiv och ljus.

sagan skrev:
Blir lite svårt för de klassiska-konstnärer/konstmålarna att lära av oss..de e döda ;-)

---Jo, det är väl så:) hehe!!

Jag tänkte ju då på dem mer erkända målarna idag.......:)
Visst har vi mycket att lära, alla fotografer borde också studera och leka lite med att teckna ibland! Dem flesta riktigt fina foto-workshops och skolor har mycket teckning i sina studium, MEN det kan nästan aldrig bli för mycket av det menar jag!/Niclas.

Snyggt: En stilguide för män

Hos Bokia finns en bok som heter: "Snyggt: En stilguide för män". Det är en bok som alla män borde ha. I den får man veta hur man klär sig med stil, stryker en skjorta, syr i en knapp och mycket mycket mer.

Varför borde alla män ha den boken?
Är det viktigt att män klär sig i kostym..skjorta o.s.v..?

mårten skrev:
var då?

---Jag köade utanför Akademibokhandeln där jag hittade Skogens öga mfl sedan gick jag till Bokia (båda i Östersund) där jag hittade Strömgren, Plåtat mfl... Säkert ganska utplockat nu, jag tycker att det är lite mysigt att köa med massor av folk mitt i natten, lite av en happening faktiskt:)!/Niclas.

Någon som vet om någon rear ut "En dag i Sverige"+ Inte för att jag tror det då den är troligtvis för ny men man kan ju hoppas.

Jens Assurs bok "himmelen därovan" reas ut för 495:- En stor slant men man sparar lika mycket, den brukar ligga strax under tusenlappen normalt.

Jag köpte mitt ex förra året och fick ryggskott på köpet.

Mvh
Maverick

markusd skrev:
Någon som vet om någon rear ut "En dag i Sverige"+ Inte för att jag tror det då den är troligtvis för ny men man kan ju hoppas.

till sommaren går den nog för en hundring... men med på bokrean är den inte i mina trakter... lokala avvikelser kan säkert förekomma

Är det någon som har bra förslag på någon affär i Stockholm med riktigt mkt fotoböcker, och som kan tänkas ha justa reapriser. Är sugen på lite litteratur inom svartvitt både tekniskt och mer konceptuellt.

/Tomas

jag skulle (ska) kolla Akademibokhandeln, de har ruskigt mycket fotoböcker, men om de har nåt extra på rean vet jag inte.

Redan före rean reade de ut en massa "Taschen" böcker med allt från vintage o pinupbilder till klassiska fotografer. Mycket att inspireras av där för 59-99 spänn.

O när du ändå är där så snubblar du förstås över gatan o in i Bokskotten eller vad den butiken heter. De brukar inte ha så mycket fotoböcker, men mycket om natur o resor, såna böcker innehåller alltid mycket bilder. De hade bästa priset på National Geographics "Den stora fotoguiden". Fast på nätet var den ännu billigare...

Åhléns har en del också...

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto