Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bok som inspirerar

Produkter
(logga in för att koppla)

mighty mattis

Aktiv medlem
Jag skulle verkligen behöva lite ny inspiration och undrar således om det är någon som har något boktips.

Jag gillar främst att fota svartvita landskap men är intresserad av naturfoto rent generellt. Men nu har jag kört fast och behöver ny inspiration.

Tacksam för alla boktips.

Min största inspiration, förutom naturen själv, är Camera Natura.
Undebara bilder
Inget tekniskt snack, man vet inte ens vilken kamera som använts.
Bara titta och njut. Man drömmer sig bort.

Utkommer i sparsamma 4 nummer per år, om jag minns rätt, och varje gång den dimper ner i postlådan blir jag lika glad.

/Anders

Jag prenumererade tidigare på "Nature Photographer", en månadstidning. Eller om det var "Nature Photography". Det finns båda delarna. Jag tror att den ena är amerikansk och den andra brittisk. Finns som lösnummer hos välsorterade interpress-återförsäljare.

Mattias Klum VILJANS VÄG

http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=15637

Mattias Klums nya bok Viljans Väg kan jag rekommendera! Den väckte mycket nya idéer och tankar för mig!
Han berättar hur han har tagit bilderna på sina resor! Mycket fina bilder och enormt bra skrivet. Dessutom skickar han med en DVD med 40minuters dokumentär om när han är ute och fotograferar.
Men beställ den inte från hans sida, jag betalde 450kr med frakt! På Akademibokhandeln kostade boken 299kr!

/Mvh
Magnus

Re: Mattias Klum VILJANS VÄG

2L8 skrev:
Men beställ den inte från hans sida, jag betalde 450kr med frakt! På Akademibokhandeln kostade boken 299kr!
Jag kollade om den fanns på Adlibris eller Bokus men hittade inte den så de kanske inte fått in den? Annars brukar de ju ha bra priser på böcker.

Tack så mycket för alla tips.Urs Tilmans var ganska svår att hitta och Michael Kennas böcker var skitdyra. Michael Kennas bilder var helt underbara, stort tack för tipset.

Ska kolla upp Mattias klums bok, har en av honom som heter skogens öga, med väldigt många fina bilder i.Camera natura är jag en frekvent läsare av har dock inte kollat upp den engelska tidskriften.

Jag tror jag ska investera i Mastering Landscape Photography: The Luminous-Landscape Essays, tror nog att den kan vara bra. Den kanske är mer en "lärobok" istället för en inspirations bok.

En annan bok som känns som ett måste är Fay Godwins Landmarks. Har tittat runt på hennes hemsida och flertalet av hennes foton är fantastiska. De som är intresserade hittar bilder info mm på webbadrssen: http://www.faygodwin.com/

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar