Annons

Boende death valley

Produkter
(logga in för att koppla)

Örjet

Aktiv medlem
Tjena!

Är det nån som har nåt tips om boende nära death valley? Tänkte kolla in läget där i början av februari, men har inte lyckats hitta några prisvärda hotell.

/Örjan

Örjet skrev:
Tjena!

Är det nån som har nåt tips om boende nära death valley? Tänkte kolla in läget där i början av februari, men har inte lyckats hitta några prisvärda hotell.

/Örjan

När jag var där i februari 2004 så bodde jag i tält... :)

/Jenny

Där finns inte mycket urval. Furnace Creek är skitdyrt, och dessutom trist. Dit åker alla som egentligen inte vill vara i en öken, men gillar värmen. Många pensionärer.

Stovepipe Wells har också boende som jag tror är något billigare, ett plus är att det ligger nära sanddynerna som du bör fotografera tidigt på morgonen då det är fint ljus och man ser alla nattaktiva insekters små spår.

Om du kommer västerifrån, kolla då in Panamint Springs som jag tror är billigare än de förstnämnda. Goda burgare hade dom iallafall.

För att hitta billigare än dessa får du nog kolla i städerna runt, typ Shoshone, Pahrump, Beatty, Lone Pine där det torde finnas motell. Men billigast (och mest upplevelse) är ju helt klart att tälta.

Jag passerade Death Valley 1999 men såg inget boende där då, faktum är att det inte fanns mycket alls där i husväg.. vi bodde i Las Vegas natten efter i alla fall, var nog några timmars körning dit ca, men det finns nog som sagt byar/städer runt omkring där man kan bo, det är ju så i USA att när man ligger och kör så dyker det helt plödsligt upp en by med motell/hotell och mackar m.m. sen är man lika snabbt ur den...

/Magnus

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar