ANNONS
Annons

Blocket helt hopplöst i dagsläget?

Produkter
(logga in för att koppla)
Tror "Puttis" registrerat sig mest för att kunna lägga ut en annons här på FS. Förhoppningsvis är det ingen som handlar från någon med det användarnamnet ...
Om Puttis Holmis existerar så för hen en ovanligt anonym tillvaro. Jag hittar hen inte någonstans på nätet. Inte på Google eller sociala medier. Inte på hitta eller eniro. 😉

Jag tycker så här:
Alla har rätt att registrera sig på Fotosidan, vi har alla varit nya här någon gång.
Däremot, att gå ut så hårt och anklagande som ”Puttis” gör samt att inte ange sitt riktiga namn och ort ökar ju inte ”Puttis” trovärdighet.
Vem vet, ”Puttis” tar kanske sitt förnuft till fånga och blir kanske en bra medlem och en tillgång på Fotosidan?
Vad säger du, ”Puttis”? Du läser ju säkert kommentarerna.

Var samma för några månader sedan när en ny (fejk) medlem var aktiv i samma typ av tråd och det visade sig att hen också var bluff.

Nej, jag gör annat än att sitter här och kollar vad folk skriver till en person dom inte känner, riktigt mogen sida och chatt faktiskt, de må jag säga.
Anonym? Puttis är ett smeknamn för den som inte förstod det, men som på alla andra sidor, bara för jag hade en åsikt som inte passade eran så hoppar alla på en och kommit med anklagelser, well, det är väl bra att det finns internet så att folk som ni har nånstans där ni kan bete er såhär.
Vilken nivå skärp er, alla är ny/nya nångång och förtjänar en chans precis som alla andra tills man bevisat att man inte förtjänar det mer, jag blev tipsad av sidan av en vän, men ni kanske föredrar att dem stänger nya regs på fotosidan så bara dem som har konton och haft ett par år ska få använda sidan? Sluta ha fördomar emot folk som kanske tänker eller är annorlunda än er. Om jag skulle behöva 2500:- så vet jag tusen smidigare sätt än att lägga ut en annons på ett forum på internet och det är inte sådan moral jag arbetar med, så lägg av!

Men ni kan väl forstätta skriva elaka saker om mig, så att ni boostar era egna meningslösa liv lite. Jag bjuder på det!

Senast ändrad:
Jag läste hela tråden men det var inte föräns slutet här som jag faktiskt greppade tag i att den ni snackar om heter Puttis. Jag var helt förbryllad över att ni kunde ha sån seriös diskussion om någon som kalla sig för "Pruttis"

Men jag hade fel... ser jag nu.

Jag köper och säljer ofta på blocket och tradera och har gjort så i många många år. Otack och lov har jag aldrig gått på en blåsning, ta i trä.
Och det är såklart tråkigt att det gått från bedrägeriförsök någon gång ibland till att automatiskt utgå från att de första 2-3 svaren är uppenbara bedrägerier.
Jag föredrar öga mot öga, kläm och känn osv. Men, om någon vill ha det skickat så gäller alltid att efter att jag fått swishen så postar jag ett spårbart paket och skickar kolli-id. Vilket jag också skriver i annonserna.
Lyckligtvis finns det fortfarande folk som litar på mig för jag själv litar inte på någon 🙂

Har övervakning på "Nikon" och det dyker upp suspekta annonser stup i kvarten. D850 kameror lite väl billigt osv. De erbjuder Blocketpaket men när man chattar med säljaren så har de antingen "slutat erbjuda det i annonsen" och ska ha banköverföring eller vill ha ditt tel nummer för att skicka en "betallänk till Blocketpaket".

Känns som om detta ökat lavinartat sen de slutade ta betalt för annonser. Tråkigt då Blocket faktiskt var rätt OK för kameraprylar tidigare.

Jag köpte ett Nikon D850 hus på blocket, de erbjöd blocket paket. Kollade upp namnet personen fanns. Priset var bra, säljaren visade upp legitimation med rätt namn. Jag satte in pengarna. efter en dag sade säljaren att pengarna ej kommit in på hans konto, och ville att jag skulle sätta in dem igen på frugans konto. Enligt min bank var transaktionen utförd utan problem. Säljaren skickar flera meddelanden via whats app att jag måste betala snarast. Efter ett par dagar så blir jag kontaktat via mejl av hans "juridiska" ombud att jag skall skicka pengarna till hans konto. Jag blir nu arg och ringer till den uppgivna personen och vill "rensa" luften. Det visar att den påstådda säljaren råkat ut för en identitetsstöld och har polisanmält "säljare" och hans ombud. Polisen har givetvis ej gjort något åt detta. Den äkta personen hade även han blivit blåst av svindlarna från början. blocket tar givetvis ej något ansvar, personen som satt in annonsen hade givetvis ej styrkt sin identitet.

Jag köpte ett Nikon D850 hus på blocket, de erbjöd blocket paket. Kollade upp namnet personen fanns. Priset var bra, säljaren visade upp legitimation med rätt namn. Jag satte in pengarna. efter en dag sade säljaren att pengarna ej kommit in på hans konto, och ville att jag skulle sätta in dem igen på frugans konto. Enligt min bank var transaktionen utförd utan problem. Säljaren skickar flera meddelanden via whats app att jag måste betala snarast. Efter ett par dagar så blir jag kontaktat via mejl av hans "juridiska" ombud att jag skall skicka pengarna till hans konto. Jag blir nu arg och ringer till den uppgivna personen och vill "rensa" luften. Det visar att den påstådda säljaren råkat ut för en identitetsstöld och har polisanmält "säljare" och hans ombud. Polisen har givetvis ej gjort något åt detta. Den äkta personen hade även han blivit blåst av svindlarna från början. blocket tar givetvis ej något ansvar, personen som satt in annonsen hade givetvis ej styrkt sin identitet.

Inte alls förvånansvärd , deras agerande,
Jag försökte att sätta in ett par annonser , men fick INGA av dom (fastän det var endast Original produkter ) , godkänd , trots att jag identifierade mig med bank ID
m.v.h. Birger
P.S. dessutom har det börjat att dyka upp Kopior av olika saker
fast dom påstår att detta INTE kan ske ?!?

Inte alls förvånansvärd , deras agerande,
Jag försökte att sätta in ett par annonser , men fick INGA av dom (fastän det var endast Original produkter ) , godkänd , trots att jag identifierade mig med bank ID
m.v.h. Birger
P.S. dessutom har det börjat att dyka upp Kopior av olika saker
fast dom påstår att detta INTE kan ske ?!?

Svindlarna på Blocket kallar sig 1. John-Erik Callegren, jag tänkte "hälsa" på honom hemma. Det var dock den riktige John-Erik med fru som bodde där och som fått sitt ID stulet. 2: Richard Yashoe den såkallade juristen från Eskilstuna, som är usel på att skriva svenska. Han hotade även mig. Den riktige J-E C och jag har givetvis polisanmält dessa herrar. De har flera annonser ute på fotoprodukter.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar