Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Blixtstyrning 5D2/580EX

Produkter
(logga in för att koppla)

wfrank

Aktiv medlem
Har dessvärre (?) vant mig vid 7D's blixtsyrning och tycker det funkar utmärkt tillsammans med två 430EX. Nu vill jag ha samma sak på 5D2 och 430EX kan bara agera slavar och 5D2 har som bekant ingen inbyggd blixt. 580EX kan däremot agera master på en 5D2. Är det någon som vet ifall en 580EX monterad på 5D2 kan styras på liknande sätt som 7D, dvs via kamerans menyer? Jag vet att jag kommer åt blixtens C.Fns (funkar också på 430EX II) men nu menar jag blixtgruppstyrningen. Om det inte går, hur vettigt är interfacet inne i blixten?

Har sökt en del på nätet men hittar inga bra guider. Tacksam för input.

Ja du kommer åt dom inställningarna från kamerans menyer, ser om jag inte minns fel ut precis som i 7:an.

Det går på 580EX II, men inte på 580EX, att styra inställningarna från kameran (undantaget blixtexponeringskompensation).

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar