Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

blixtstativ,paraply och bouncer

Produkter
(logga in för att koppla)

Orfeous

Aktiv medlem
Hallojs!
Jag undrar vart jag billigast och fungerande kan köpa
ett blixtstativ för extern kamerablixt, ett vitt paraply och
en softbox att fästa på blixtstativet.

Jag har sett att priserna har legat runt 300kr/st
stativ, paraply och bouncer

Tips?
eller är det gör-det-själv som gäller? ;) i like..

Hallojs!
Jag undrar vart jag billigast och fungerande kan köpa
ett blixtstativ för extern kamerablixt, ett vitt paraply och
en softbox att fästa på blixtstativet.

Jag har sett att priserna har legat runt 300kr/st
stativ, paraply och bouncer

Tips?
eller är det gör-det-själv som gäller? ;) i like..

Låter billigt? Var har du hittat dessa priser?

/Stefan

nån som vet om det säljs sådana här saker billigt i butik någonstans i Stockholm, om man inte vill köpa osett från t ex kaffebrus.

Där kostar ju varje del 300 kr typ. Trodde du menade ett paket för 300 kr. För då hade jag skagt till för länge sen.

Små softboxar är lätta o billiga att göra. Har gjort såna innan. Men stativ måste man fortfarande köpa. Glöm heller inte bort fäste för blixtskon.
Sök på google "Softbox DIY" så får du upp ett par olika varianter.

/Stefan

Där kostar ju varje del 300 kr typ. Trodde du menade ett paket för 300 kr. För då hade jag skagt till för länge sen.

Små softboxar är lätta o billiga att göra. Har gjort såna innan. Men stativ måste man fortfarande köpa. Glöm heller inte bort fäste för blixtskon.
Sök på google "Softbox DIY" så får du upp ett par olika varianter.

/Stefan

Det jag menade var att varje del kostar ungefär 300kr därför skrev jag 300kr/st kanske var jag lite missvisande :)

Okej, jag är väldigt intresserad av att få veta hur DU har gjort dina softboxar och kanske finns det några bilder på det? Ja, stativ är väl inte så lätt att göra.. och dom är ju relativt "billiga" om man har liten börs. Sen är frågan hur du har fäst softboxen till blixtfästet?

Softboxen som du länkade till var nog lite för liten för min smak men det går ju att göra större om man vill.

Jag får klura lite på det där :)

Rätt vad det är så lägger man en beställning från kaffebrus :)
men de är ju inte lika kul som hembyggt.
Hade ju vart kul med om man kunde vika ihop skiten också så att det ryms
i fotoväskan t.ex :D

Här kommer jag med ett tips:
http://eketjall.se/foto/2009/12/diy-softbox-delux-byggbeskrivning/

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto